eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonieuczciwa konkurencja › Re: nieuczciwa konkurencja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwa konkurencja
    Date: Wed, 30 Oct 2002 00:27:31 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 44
    Message-ID: <apn5ke$1l0$1@news2.tpi.pl>
    References: <apeb41$3q9$1@news2.tpi.pl> <apj7vt$dcq$1@news2.tpi.pl>
    <apjlet$omu$1@news2.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi137.dhcp.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news2.tpi.pl 1035934161 1696 217.98.28.137 (29 Oct 2002 23:29:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Oct 2002 23:29:21 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:112572
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "NN" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:apjlet$omu$1@news2.tpi.pl...
    > > można by sie pokusić o wyłączenie drania :))) Jak mówię, nie da Ci to
    > chyba
    > > zbyt wiele, ale jak chcesz troche napsuc im krwi i sądzisz że Ci to cos
    > da,
    > > to walcz. Dobrze by było, gdybyś miał jakigos adwokata oczywiście :)
    > chyba to nic nie da mozna tylko rozdrażnić wszystkich :(
    >
    Pewnie tak - od tego policjanta it ak już niewiele zależy.
    >
    > > > 3. Czy udowodnienie prawdziwości podanych przez mnie cen spada na
    > > > oskarżyciela? czy też na mnie jako osoby się broniącej?
    > > Posłuchaj. Reklama porównawcza jako taka nie jest juz zabroniona. Musi
    > > jednak spełniać pewne warunki - pop rostu musi byc rzetelna a nie
    > kłamliwa.
    > > Mówi o tym ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w art. 16 pkt 3.
    > tak, wiem ale co gdy pojawia sie błąd w jednej z wielu cen? mają mnie?
    >
    > jaka jest najlepsza linia obrony?:
    > a) ceny były takie jak uzyskałem u sprzedawcy, to on musiał sie pomylić
    > podając mi je
    > b) to tylko przypadkowa zbierznosc nazw mialem na mysli zupełnie inną
    firmę
    > o tej samej nazwie
    >
    Najlepsza linia obrony, to ta prawdziwa. a po niej - ta która najbardziej w
    danych okolicznościach wygląda na prawdziwą. Jeśli nawet podałes nieprawdę
    ale nie zrobiłeś tego celowo, to według mnie nie jest to czyn nieuczciwej
    konkurecji. Byłby to np art. 14. a tam jest wymóg , aby fałszywe informacje
    rozpowszechniane były "...w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia
    szkody.". Art. 16. posługuje się z kolei pojęciem 'dobrych obyczajów'. Jeśli
    to tylko jedna błedna informacja w reklamie zawierającej ich wiele i nie
    miałeś nic zdrożnego na myśli, to nie mają sprawy. Choć i tak sądzę, że
    powinienieś mieć adwokata, albo choć się jakiegos szczegółowo i osobiście
    poradzić.

    pozdrawiam

    --
    Depi.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.10.02 11:49 NN

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1