  • Data: 2005-09-01 15:19:37
    Temat: Re: nietrzeźwość a kradzież ?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poczytaj dokladnie wyznaczniki tego przepisu, zobacz tez od czego zalezy
    > spoleczna szkoldiwosc czynu - w art 115/2 kk. A w szczegolnosci, jesli
    > mozesz, zobacz orzecznictwo do tych przepisow.

    Zeby nie bylo watpliwosci mi chodzi o fakt zaosrzenia w tej sytuacji kary.

    orzecznictwa nie widzialem. Wiesz gdzie wsieci mozna wszystko w jednej
    kupie znalezc?
    (w pliku)

    > Ogolnie zasada jest taka sama, jak przy znanym powiedzeniu "piłeś - nie
    > jedź" - tam to wytlumaczyl mi kiedys na studiach profesor i do dzis
    > pamietam
    > :-) Jakas analogia jest.

    no akurat w przypadku "piles nie jedz" jest odpowiednia wzmianka w art 178
    par 1. kk :-)
    Trudno to w ogole porownywac to do jazdy po pijaku, tam masz duze
    prwadopodobientswo
    spowodowania wypakdu, tak jak np przy zabawie bronia palna w stanie
    nietrzezwosci,
    tu jak najbardziej surowo ukarac, ale przy kradziezy, gwalcie (byl watek) i
    innych przestepstwach
    w ktorych nie uzywamy niebezpiecznego narzedzia (samochod mozna w tym
    wypadku za taki uznac),
    gdzie nie wystepuje wysokie prawdopodobienstwo wystapienia zagrozenia
    to absurd. Zakldam oczywiscie ze czlowiek nie ma zlej opini.

    P.