    From: Akarm <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieśmiertelne kierunki na rondzie
    Date: Wed, 31 Jul 2024 21:40:30 +0200
    <v84v37$bl9$1@news.chmurka.net> <v84vq8$jh7$1@news.chmurka.net>
    <v850da$cgf$1@news.chmurka.net> <v85481$jh6$1@news.chmurka.net>
    <v8577v$hte$1@news.chmurka.net> <v858t9$jh6$6@news.chmurka.net>
    <v85c7c$k0o$6@news.chmurka.net> <v85epc$jh6$11@news.chmurka.net>
    <v85g32$ng9$1@news.chmurka.net> <v8cnvv$usg$1@news.chmurka.net>
    <v8ctkn$ajr$2@news.chmurka.net> <v8doom$pkr$1@news.chmurka.net>
    <v8drnd$1mg8k$1@dont-email.me> <v8dsbc$stm$1@news.chmurka.net>
    <v8dsql$rj4$2@news.chmurka.net> <v8dv98$vp3$1@news.chmurka.net>
    <v8dvll$vpl$1@news.chmurka.net>

    W dniu 31.07.2024 o 20:27, Shrek pisze:

    > Co nie zmienia tego że był, jest i będzie zakaz wjazdu na czerwonym
    > świetle na skrzyżowanie.

    Cały czas właśnie o tym piszę.
    Kiedyś czerwone na skrzyżowaniu, według przepisów zabraniało wjazdu na
    skrzyżowanie, a nie za sygnalizator.

    > Nie wiem jak było w XX wieku - ale na pewno czerwone swiatło nie
    > dotyczyło tylko wjazdu na skrzyżowanie, bo przecież były przejścia dla
    > piecych i chociażby wahadła.

    Światła na skrzyżowaniu dotyczyły skrzyżowania.

    > Absolutnie nie - albo przecięcie strumieni powinno być kontrolowane
    > przez światła albo zasady ogólne a nie jakieś patorozwiązania gdzie
    > jedni mają światło, a drudzy nie i nie wiedzą jakie ma "przeciwnik".

    Tak jest na prawie każdym skrzyżowaniu.
    Wiem, są "kierowcy" dla których musi być osobne światło, żeby skręcili w
    lewo. Tutaj już taki jeden geniusz się użalał, że natknął się na
    skrzyżowanie bez osobnego światła dla skręcających w lewo. No i jak
    tamtędy przejechać? Skąd ma wiedzieć, jakie światło mają ci, którzy po
    jego skręcie znajdują się po prawej stronie. Cóż, nie przypuszczałem, że
    tutaj będzie się wypowiadał "kierowca", który nie ogarnia, jakie światła
    mogą mieć ci, którzy jechali z przeciwka, a teraz są po prawej stronie.

    https://youtu.be/o3qQd72J9fU?si=ThC2AwQ0QXs7MbiC&t=7
    5

    --
    -