    Date: Thu, 16 Dec 2010 20:51:50 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieodśnieżone miejsca parkingowe a opłaty

    (16.12.2010 20:05), Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Ale czasem się tak nie da - np. idziesz z małym dzieckiem albo dla
    > odmiany ledwo powłóczącą nogami babcią do lekarza,

    Taksówka,

    > taszczysz coś
    > ciężkiego czy nieporęcznego,

    Taksówka vel taksówka bagażowa,

    > jesteś już spóźniony, więc chcesz
    > zaparkować jak najbliżej, do danego miejsca nie dociera normalna
    > komunikacja miejska, mieszkasz w samej SPP itp.

    No sorry, ale to nie jest argument żeby cię zwolnili z opłaty za
    parkowanie :).

    > I tak w koło Macieju ...
    > Nie chodzi o_negocjacje_warunków przed, tylko o nieuiszczenie zapłaty po
    > skorzystaniu z usługi, która nie spełniła standardów,

    Ale przecież ty te standardy widzialeś kiedy przystępowałeś do umowy,

    > ale byłeś zmuszony
    > z niej skorzystać,

    Nie ma znaczenia. Co usługodawcę ma obchodzić czy ty musisz czy tylko
    chcesz? On ma takie warunki za taką cenę ....

    > a co więcej opłata należała się z góry.

    Nie ma znaczenia.

    > Możesz to porównać do reklamacji.

    Często reklamujesz usługi których zakres i jakość usług a) znałeś przed
    zamówieniem, b) skorzystałeś ?

    > Nie wiem naprawdę, jak można to
    > prościej wytłumaczyć.
    > Weź też pod uwagę, że masa ludzi płaci abonamenty miesięczne czy nawet
    > roczne za parkowanie (z racji mieszkania czy miejsca pracy w SPP). Im
    > też powiesz, że mogą nie parkować, jak się nie da? Pewnie tak, tyle, że
    > kasę już za to zapłacili.

    A to inna sprawa. *Ich* gniew byłby jak najbardziej uzasadniony, uważam
    że mieliby co najmniej moralne prawo do dochodzenia zwrotu części opłaty.

    No ale przecież twój przypadek jest inny, ty zapłaciłeś jednorazowo -
    czyż nie?

    > Toteż wkurza mnie, gdy ulice są nieodśnieżone, bo nie po to się podatki
    [...]
    To że cię wkurza to i owo widać od początku wątku, nadal nie wiem co
    jest takiego specjalnego w utrudnieniu polegającym na nieodśnieżonym
    miejscu w stosunku do utrudnienia polegającego na korkach
    uniemożliwiających dojazd/wyjazd do miejsca parkingowego, że pierwsze
    zasługuje (w twoim rozumieniu) na zwolnienie z opłaty zaś drugie nie?

    > Nie znam warunków, bo niby skąd?
    > Przyjeżdżam i na miejscu widzę, że nie da się normalnie zamieszkać (albo
    > nie da się normalnie zaparkować).

    Ja mówię o sytuacji "przychodzi facet z ulicy do hotelu" a nie "facet
    sobie zarezerwował pół roku wcześniej pobyt".

    > Jeśli lubisz płacić za usługi poniżej normalnego standardu, to Twoja
    > sprawa :)

    A ty co robisz w takiej sytuacji? Korzystasz "na boku"? I co ma lubienie
    do rzeczy?

    p. m.