    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 02 Jan 2006 21:04:02 +0100

    Dredd napisał(a):

    > Nie wymagałbym tu jednak nic ponad zwykłą ostrożność, czyli np. nic ponad
    > zwykłe możliwości ludzkiej pamięci. Dlaczego? Z prostego powodu: prawo nie
    > nakłada tu (tzn. przy zapamiętywaniu komu użyczył pojazd) na człowieka
    > obowiązku zachowania jakichkolwiek szczególnej ostrożności (a już na pewno nie
    > znam normy która nakzaywałaby wspomaganie pamięci robieniem sobie jakichś
    > ewidencji, notatek itp.).

    Tyle że dla mnie poleganie na swojej pamięci, to nie jest zachowanie
    zwykłej ostrożności. To w ogóle nie jest zachowanie ostrożności. W
    sytuacji gdy właściciel ma świadomość, ze może zaistnieć potrzeba
    wskazania przez niego osoby kierującej, to nie może opierać się tylko na
    swojej pamięci, musi podjąć jakieś czynności pozwalające mu spełnić
    potencjalny obowiązek. Może jedynie w sytuacji gdy samochód użyczany
    jest naprawdę niewielkiemu gronu osób można opierać się na pamięci...
    Gdy jest ich więcej, trudno opieranie się na własnej pamięci, z
    oczywistych względów zawodnej, uznać za zachowanie ostrożności. Bo
    przecież świadomość obowiązku jest.

    KG