    From: "Katarzyna" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie wywiązanie się z umowy o dzieło (?)
    Date: Tue, 10 Aug 2004 02:25:10 +0200

    news:Pine.WNT.4.60.0408100032450.-412543@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Moment, to są dwie *różne* rzeczy.
    > Nie liczy się "obywatelstwo", ale "stałe miejsce pobytu" czy
    > jak to ujęto od 1.I.2004 (poprzednio było "ponad pół roku").
    > Nie piszesz czy np. siedzisz za granicą...

    Tak właśnie. Siedzę. W momencie podpisania umowy też siedziałam i w
    najbliższym czasie nie mam zamiaru tego zmieniać.

    > Kiedy NADAL nie wiemy czy podlegasz pod podatki w .pl :)

    W tym wydawnictwie, jak powiedziałam, że nie mam obywatelstwa, to
    powiedzieli, że ja mam zaplacic podatek w swoim kraju i mi teraz wyplacają
    bez żadnego podatku - znaczy nic nie odliczają.
    Ale kiedyś - przed wstąpieniem Polski do UE, nie wiem, czy to ma z tym
    cokolwiek wspólnego, chyba raczej nie - kiedyś też podpisałam umowę o dzieło
    i pomimo moich zapewnień, że nie mam obywatelstwa i nie powinnam płacić
    podatku, mi odliczyli. Potem dowiedziałam się, że mogłam się ubiegać o zwrot
    tego podatku, ale wtedy już było za późno. Więc nie wiem, który sposób jest
    właściwy. Ale wydaje mi się, że chyba ten pierwszy (tzn. oni nic nie
    odliczają i pozostawiają to mi, żebym to we własnym kraju zrobila), ten
    drugi był chyba wynikiem nieudolności urzędników z tamtej instytucji.

    > No, mnie zaskoczyłaś ! :)
    > Jakiś konkretny kraj ?...

    Republika Czeska

    > Oczywiście z odsetek *możesz zrezygnować*. Ale ci przysługują...
    > ...o ile masz rację w sporze :)

    Wole już nie przesadzać. Jak mi zaplacą tyle, ile było w umowie, to będę w
    pełni usatysfakcjonowana.
    K.