eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonaprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSaRe: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
  • From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <2...@p...interia.pl>
    Subject: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
    Date: Tue, 10 Dec 2002 22:13:44 +0100
    Lines: 58
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    NNTP-Posting-Host: 62.233.172.4
    Message-ID: <3...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1039554832 62.233.172.4 (10 Dec 2002 22:13:52 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: b...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:118127
    [ ukryj nagłówki ]

    > Pewnego pieknego dnia komputer zaczal mi sie wieszac, przy kazdym
    wlaczeniu
    > wyskakiwal komunikat o zresetowaniu BIOSu z powodu zlych ustawien
    taktowania
    > procesora itp. Oddalem komputer (na gwarancji) do serwisu, po 5 tygodniach
    > dowiedzialem sie ze plyta glowna (ASUS A7V133-C) zostala wyslana do
    > dystrybutora, ale niestety juz jej nie zobacze, bo dystrybutor, cytuje:
    "mial
    > przesuniecie w magazynie". Zaproponowano mi dwie opcje: dostaje zwrot
    > pieniazkow (230 zl - tyle oddal im podobno dystrybutor) i pozostale
    bebechy
    > komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany
    > ASUS.
    > Mam wiec pytanie: czy powinienem przystac na ten uklad? Nie podoba mi sie
    to
    > (nie po to dalem 600 zl, zeby teraz miec ECSa) , ale teoretycznie jest to
    > wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
    > szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.

    Jeśli reklamowałeś w sklepie detalicznym i jesteś klientem to sklep ma
    14 dni (nie roboczych ale dni dokładnie) na załatwienie reklamacji (tylko w
    kartach gwarancyjnych piszą różne terminy ale w przypadku rękojmi 14 dniowy
    termin był nieprzekraczalny) 15 dnia prosisz o zwrot gotówki lub otrzymujesz
    pisemna odmowę naprawy gwarancyjnej co nie nastąpiło co oznacza że
    sprzedawca nie wywiązał się ze swoich obowiązków i masz prawo na odstępstwo
    od umowy kupna sprzedaży bo wymiana jeśli taka by miała nastąpić to w
    ustawowym terminie. Ale powiem ci szczerze, że nie wiem co ci radzić sam nie
    dopilnowałeś swego i nie znałeś swoich praw ? Zwrot ceny towaru może być
    tylko w wysokości jaką ty zapłaciłeś a nie co hurtownia im dała bo to ich
    rozliczenia a twoja cena zakupu jest przecież inna. Towar nie jest
    równoważny bo cena jest miernikiem wartości produktu i jeśli ci się zepsuje
    telewizor SONY za 6 tys. zł to jeśli ci ktoś proponuje wymianę na TELESTARA
    równie dobrego bo ma taka samą liczbę kanałów i przekątną ekranu a kosztuje
    3 tysiące zł to weźmiesz ? Płyty o których piszesz mają jedynie kilka
    wspólnych elementów ( akurat na tym się znam lepiej niż na prawie ) ale są
    zbudowane inaczej ASUS ma inny BIOS inne funkcje i należy do innej klasy
    płyt. ECS jest to marka popularna ( ja ją chwalę bo jest niedroga i
    procentowo mniej się psuje od ASUSA to mogę stwierdzić jako sprzedawca bo
    sprzedaje ich 10 krotnie więcej niż ABITA i ASUSA razem wziętych).
    Ale wracając do twojego problemu, proponuję odzyskać pieniądze za swoją
    starą płytę i kupić tego ECS-a ale w innym sklepie gdzie maja normalne
    podejście do klienta lub załatwienia reklamacji (5 tygodni i nie załatwiona
    reklamacja ). Tylko jak zmusić sprzedawcę skoro sobie tak poczyna jak z
    tobą, może federacja konsumentów ci pomoże i inspekcja handlowa. Zapytaj się
    w sklepie gdzie wisi DZIENNIK USTAW który reguluje prawa konsumenckie lub
    aby pokazali tabliczkę z nr tel. do PIH-u bo coś ci się wydaje że ktoś z
    kogoś robi durnia ( ustawowy obowiązek wywieszenia takich informacji w pkt.
    sprzedaży), może to zadziała ale wątpię bo dziś zbiera się kilku łepków i
    zakłada sklep komputerowy i robią biznes a klient(?) to zło konieczne trzeba
    tylko go skasować a o resztę niech sam się martwi. Sam wybrałeś sklep, sam
    powinieneś znać swoje prawa i sam będziesz musiał wyegzekwować swoje ( no
    może federacja lub PIH ciebie wspomogą). Gdybym miał takich klientów jak ty
    to życie byłoby piękne i bezstresowe (może dlatego że sam się przejmuję
    dobrem klienta działam 12 lat w branży, ale to docenia klient dopiero po
    czasie a przed zakupem to najważniejsza jest cena a nie obsługa).
    Pozdrowienia Andrzej z Szczecina


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1