  • Data: 2007-05-20 19:56:06
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: Etanol <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Jaruś napisał(a):
    > Witajcie,
    > w związku z doniesieniami prasowymi o zamknięciu vortalu napisy.org
    > proszę jakiegoś prawnika (lub osobę obeznaną) o odpowiedź na pytanie:
    > dlaczego i na jakiej podstawie prawnej policja zamknęła ową stronę?

    Tak sobie czytam ten wątek i mam pewne zdanie na ten temat.

    Tłumaczenie ścieżki dźwiękowej ze słuchu nie jest łamaniem praw
    autorskich ponieważ:
    - samo tłumaczenie jest bezużyteczne bez filmu.
    (nie można podciągnąć pod tłumaczenie książki)
    - tłumaczenie jest dodatkiem albo inaczej mówiąc ulepszeniem filmu.

    To znaczy że ja pisząc program po windows poprawiający jego
    funkcjonalność łamie prawa autorskie ?
    BZDURA! po pierwsze pełno jest takich programów i jakoś MS nie
    robi z tego powodu problemów, możesz używać opery zamiast IE.

    Pozatym nieraz jakość tłumaczeń se strony napisy.org nieraz jest dużo
    lepsza niż wykonana przez dystrybutora

    E.