  • Data: 2007-05-20 22:22:02
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message
    news:op.tsnbrlesrgp2nr@sempron...
    > Dnia 20-05-2007 o 22:46:01 miranka <a...@m...pl> napisał(a):
    >
    > ktos zobaczyl sobie Twoj samochod (zostanmy juz przy tej motoryzacji),
    > spodobaly mu sie malunki na nim zrobione - wypasione plomienie, smoki i
    > podobne. Co zrobil "zlodziej"? Tez sobie tak swojego poloneza odmalowal i
    > teraz nim jezdzi.

    Źle rozumujesz. Musiałby zdjąć z mojego samochodu lakier z malunkami przeze
    mnie wykonanymi i przekleić na swój:)
    Mówimy o sytuacji, kiedy ktoś umieszczał na stronie gotowe tłumaczenia bez
    zgody autora, nie własne.

    > Podpisuje, bo ma prawo. I jest autorem tlumaczenia.

    J.w.
    Mowa jest o wzięciu gotowego przekładu i zamieszczenie go na stronie, wraz z
    nazwiskiem PRAWDZIWEGO tłumacza, ale bez jego zgody i bez zgody
    dystrybutora.

    Jeśli ktoś robi własne tłumaczenie i sam się sobą podpisuje, to mnie to ani
    grzeje ani ziębi.
    Właściciele praw autorskich do całego filmu będą się go czepiać, autorzy
    wersji polskich do tego filmu (bo większość filmów ma kilka różnych
    tłumaczeń) czepiać się nie będą, bo nie mają czego.
    Anka