    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nakaz zaplaty z weksla
    Date: 14 Aug 2003 12:48:17 +0200

    > Była mowa o zarzutach formalnych.
    > A tu wygląda że weksel nie poszedł w obieg. Ma go nadal remitent, a
    > zatem o ile mnie pamięć nie zawodzi bo z wekslami ni emam
    > kontaktu na codzień - można rozważyć zarzuty oparte na tzw.
    > stosunku podstawowym między wystawcą a remitentem. Dlatego może
    > być istotne dlaczego weksel wystawiono i czy ewentualne zobowiązanie
    > które weksel miał pokrywać zostało wykonane

    Z treści pytania wynikało, że autorowi najbardziej zależy na najmniej
    dokuczliwej egzekucji długu. Nie wspominał nic o tym, że roszczenie jest
    bezzasadne, dlatego nie ma chyba sensu zaprzątać sobie tym głowy.

    Poza tym brak indosów nie oznacza, że taki weksel jest łatwo podważyć,
    zwłaszcza jeśli jest to weksel zupełny, bez umowy wekslowej, jednak oczywiście
    nie jest to niemożliwe.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Lech
    l...@i...pl