  • Data: 2004-08-24 17:17:55
    Temat: Re: naciągacze i prawo jazdy odebrane niezgodnie z prawem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:cgeq20$no2$1@opal.icpnet.pl...

    > Podaj podstawę prawną z K.W a nie uprawnienia policjanta.Tylko nie pisz o
    > art.86 bo tam musi być realne zagrożenie a nie lekko wgięty zderzak nie
    daj
    > Boże na parkingu.W Poznaniu za uszkodzenie auta na parkingu szły wnioski z
    > art86 K.W ale....przestały jak sąd dopatrzył się braku zagrożenia
    > bezpieczeństwa kogokolwiek i sprawę umorzył. Przepisanie szybko wniosku na
    > rt.97 nie pomogło gdyż Sąd wniosek odrzucił uzasadniają to tym, że sprawa
    > ten czyn była już osądzona;)A Ty cciałbyś za g....ą stłuczkę prawko
    > zabierać???

    Po pierwsze w postach nic nie napisano, czy ktoś doznał jakichkolwiek
    obrażeń. Po drugie podstawę prawną zatrzymania może stanowić art. 86§3 kw. I
    nie interesuje mnie co też mądrego i na jakiej podstawie ustanowił sąd
    grodzki w Koziej Wólce. Bezpieczeństwo q ruchu drogowym, to między innymi
    takie prowadzenie pojazdu, by o nic nie zawadzał - bez względu na to, czy
    jest to przechodzień, czy też słupek na poboczu. gdyby spowodował jakieś
    obrażenia, to by popełnił przestępstwo. Że nie spowodował, to jest to
    wykroczenie. I zmiana kwalifikacji na 97 kw jest o tyle dziwna, że nie
    spotkałem się z przepisem, że w zderzak wjechać nie można. Zaś wjechanie, to
    narusza bezpieczeństwo bez wątpienia.

    Po za tym bądź uprzejmy zauważyć, ze zgodnie z zeznaniami dwóch świadków
    ten, który był uprzejmy odjechać był pijany. Nie mnie, nie Tobie i nie temu
    policjantowi rozstrzygać, czy to prawda. Od tego jest sąd, by ocenić
    wiarygodność świadka.

    > Bo dobrze wiesz, że za odjechanie z miejsca kolizji nikt prawka nie
    zatrzyma
    > a jeślki to zrobi to w ząbkach odda.

    Nie wiem i wcale nie jestem taki pewien. Tym bardziej, że z reguły można
    gościowi przypisać 93§1 kw. To nie musi być wcale pomoc lekarska, a ofiara
    nie musi wcale leżeć rozkawałkowana. Z miejsca kolizji się po prostu w swoim
    dobrze pojętym interesie nie odjeżdża.