  • Data: 2007-08-23 07:50:18
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 23:33:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:faia4q$i2p$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Kij, ciekawe co by wyjaśniał, jakby matka dziewczyny złożyła zawiadomienie
    > o naruszeniu tajemnicy telekomunikacyjnej - bo mógł odczytać SMS-y.

    Ja każę komórkę od razu wyłączyć i nigdzie z nią nie łażę. Notabene o jakim
    przepisie mówisz?

    > Widziałem takie zawiadomienie i cyrk z tym wbrew pozorom był spory.

    I co, skazaliście go? ;-)

    > Nauczyciel z komórką nieopatrznie poszedł na zaplecze, zaś jakiś geniusz z
    > punktu serwisowego NOKIA napisał oświadczenie, że są ślady podłączania
    > jakieś tam wtyku, który mógł zebrać dane do komputera przez kilka sekund.

    To ma być dowód naruszenia tajemnicy telekomunikacyjnej przez nauczyciela?
    :-)

    > Bo nasz były wicepremier w swej mądrości dał uprawnienie do zabierania
    > komórek, ale nie wydał przepisów wykonawczych.

    Jeszcze raz: logika prawa karnego nie obowiązuje w prawie administracyjnym.
    Jest cała kategoria tzw. działań faktycznych administracji, które nie mają
    jasno wyrażonej podstawy prawnej, a o ich legalności decyduje przepis
    ogólny natury zadaniowej. Nauczyciel nie musi mieć do wszystkiego
    "przepisów wykonawczych".

    --
    Quid leges sine moribus?