  • Data: 2012-09-22 16:28:28
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2012 16:14, p47 pisze:

    > No właśnie, - ten przykład pokazuje, że <tak jak przypuszczam i
    > sygnalizowałem, kluczowe jest zagadnienie " po jakim czasie"?

    Przywrócić stan prawny musisz "bezzwłocznie". Jak to zinterpretuje sąd -
    cóż, wiele zależy od tego, która strona ma adwokata z lepszym...
    kontaktem z sędzią.

    [ciach]

    > Ale taka ochrona NIE może wg mnie powstać, jeśli właściciel protestuje
    > przeciwko dzikiemu lokatorowi natychmiast po powzięciu wiedzy o jego
    > obecności w lokalu!

    Zasadniczo się zgadzam, ale nadal pozostaje kwestia dowodowa... "Panie
    władzo, ja tu już dwa tygodnie mieszkam i ten pan dobrze o tym wiedział,
    tylko teraz dostał lepszą ofertę a ja nie chciałam więcej płacić".

    W pełni się zgadzam, że zgodnie z opisaną sytuacją owa lokatorka
    wyłudziła wydanie mieszkania i wprowadziła się podstępem. Ale jak
    przekonasz o tym sędziego, który wg własnego doświadczenia życiowego
    uzna, przy wydaniu kluczy i pozostawieniu owej lokatorce dość czasu na
    wprowadzenie się z rzeczami i rodziną, za co najmniej naciągane
    tłumaczenie, że wynajmujący nie pozwolił jej jeszcze się wprowadzić? Dla
    kogoś stojącego z boku bardziej wygląda na to, że wynajmujący po prostu
    dostał lepszą ofertę.

    Gdyby poszła w zaparte i nie poddała się presji miałbyś problem...

    A! Dodatkowo: warto zadbać o to, żeby ile się tylko dało umów na media
    było na lokatorów! Takie podstawowe jak elektryczność może będzie ciężko
    tak zorganizować (chociaż wg mnie jest to jak najbardziej do
    zorganizowania), ale już wszelkie kablówki i internety - lepiej nie
    ryzykować. Poza tym to zawsze dodatkowy ból przy rozliczeniu z fiskusem.