    Date: Thu, 20 Sep 2012 12:26:59 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie

    W dniu 20.09.2012 11:53, p47 pisze:
> [...]
    [...]
    > na pewno moje spojrzenie nie jest obiektywne, ale uwazam, ze i ty także
    > pomijasz istotne okolicznosci

    > Nieprawda!- zapis ten NIC o wydaniu kluczy nie mówi! Przekazanie kluczy
    > to przeciez zupełnie nie to samo, co oddanie mieszkania w uzytkowanie,
    > klucze mozna przekazać w różnym celu (np w celu dorobienia 2 kompletu,
    > pokazania lokalu komus innemu itp>)
    > Zapis w umowie mówi jednoznacznie, ze najemca może rozpocząćuzytkowanie
    > lokalu dopiero po spełnieniu wszystkich 3 warunków, z których jeden
    > pozostaje niespełniony!

    Nie do końca. Ten punkt mówi o tym że przekazanie nastąpi po spełnieniu
    tych wszystkich warunków. Inaczej mówiąc - że zobowiązujesz się
    przekazać mieszkanie nie później niż po ich spełnieniu.

    Ale, ty mieszkanie przekazałeś. To się dokonało.

    > Dlaczego? - jak wyżej pisałem przekazanie kluczy nie oznacza oddania
    > mieszkania w uzytkowanie. Nigdzie nie powiedziane jest, ze odstąpiono od
    > warunku (skoądinąd przeciez oczywistego!) pobrania czynszu za mieszkanie!

    W tym przypadku, sądzę że 9 na 10 osób uzna że przekazanie kluczy
    oznacza przekazanie mieszkanie.

    > Nie mam przeciez do nie pretensji, ze weszła do mieszkania (bo taki był
    > cel oddania kluczy). Mam pretensję, że samowolnie tam ZAMIESZKAŁA, choc
    > zgodnie z umową mogłaby to uczynić dopiero po spełnieniu w/w warunków.

    > Czy weszła w zycie MSZ do dyskusji. Na pewno jednak umowa nie zezwala na
    > zamieszkanie!
    > A jest ona dlatego MZ niewazna bo zakreslony był konkretny termin wpłaty
    > 1-szego czynszu, od wpłaty którego uzaleznione było nabycie prawa do
    > zamieszkania. Najemca w tym zakreslonym terminie czynszu nie wpłacił, a
    > więc odstapił od umowy>

    To odstąpienie od umowy jest zapisane w umowie, czy sobie dorozumiałeś?

    IMHO umowa obowiązuje, mimo że lokatorka nie wpłaciła czynszu.

    [...]
    > Na co niby uwazać?

    > I dlatego pytam (a nie udzieliłes na to odpowiedzi) czy istnieje
    > karencja na nabycie uprawnień posiadacza do lokalu. gdyby jej nie było
    > to oznaczałoby to, ze kazdy może wejśc pod jakims pretekstem (np
    > ogledzin) nieuprawniony do lokalu (tak jak w tym przypadku) i nie ma od
    > poczatku mozności go stamtąd usunąc bez znanej procedury sadowo-
    > komorniczej, co chyba jest absurdem.

    Formalnie rzecz biorąc - to tak mniej więcej wygląda. Praktyka chyba
    (mam nadzieję) jest nieco odmienna.

    Jeżeli ktoś pod pretekstem oględzin wejdzie do mieszkania, nie wyjdzie i
    ty go nie usuniesz "na gorąco", a jeszcze zacznie tam mieszkać (nie jest
    to sprecyzowane w przepisach, ale każdy mniej więcej wie co znaczy
    mieszkać) - no to mieszka i tyle. Posiada to mieszkanie.

    p. m.