  • Data: 2019-05-30 20:31:39
    Temat: Re: melduję się
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No taki obraz się wyłania. Czy jest szansa, że sąd wskaże, który byłby
    > właściwy?

    Raczej nie ma szansy. Skoro w uzasadnieniu ustnym nie było, to i w
    pisemnym nie będzie. Podejrzewam, że sędzia byłaby szczęśliwa mogąc
    zwalić kłopot na głowę innym - od tego by zaczęła i na tym skończyła.
    Naprawdę widać było, że cała ta sprawa jest jej nie na rękę (w
    pozytywnym znaczeniu). Ten był właściwy - sprawa dotyczy stosunku pracy,
    więc sąd pracy. Właściwe w tej sytuacji jest zadanie pytania do TK -
    dlaczego tego nie zrobiła - mogę się tylko domyślać.

    > A RPO albo Fundacja Helsińska?

    RPO jest stroną i jak dostanie uzasadnienie to zdecyduje czy jest się
    czego czepić. A w zasadzie to jak stwierdził chciałby napisać apelację,
    ale nie ma kim (nie rzecznik bezpośrednio). Po prostu nie ma ludzi -
    władza rzecznika nie lubi, więc po prostu tną mu kasę, skoro już musi
    być i bruździć. Fundacja Helsinska - nie rozwazałem.

    > Wydaje się, że jest sporo wątpliwości i
    > może zechcieliby się przyłączyć, wspomóc w (nowym procesie/apelacji) i
    > odciążyć Was finansowo.

    Prawdę mówiąc, to w Polsce tego nie widzę. W Polsce nie ma wątpliwości -
    jest pisustawa i tyle. Jest prawem szczególnym, więc ich na wierzchu od
    kiedy mają TK, bo nikt nie ogłosi, że jest niezgodna z
    konstytucją/prawem UE. Dopóki nie ogłosi, to sądy nie będą się wychylały
    (ta reforma nie była bez powodu), a jak który się wychyli to go w
    drugiej instancji wyprostują.

    Zresztą po takim czasie to trochę o pietruszkę - choć z drugiej strony
    gdyby przywrócili, żona zrezygnowała z obecnej roboty i poszła tam, to
    przysługiwałoby wynagrodzenie za cały okres bez pracy, tylko pewnie znów
    trzeba by iść do sądu (tym razem wyłożyć grube wpisowe) a i jestem
    dziwnie przekonany, że gospodarzom ściany by pomagały.

    No i jest jeszcze jedna sprawa - oni to traktują bardzo poważnie i mają
    rozkaz iść z kasacjami do SN w razie przegranej, bo to jest często
    stosowany schemat przy przejmowaniu państwa - zmiana nazwy i wygaszamy
    starych zatrudniamy nowych. Jakby im ktoś to popsuł to raczej by go z
    otwartymi ramionami nie witali:( Prawdę mówiąc jak składałem pozew, to
    myślałem że szybciej i lepiej to pójdzie. Z czasem zrozumiałem, ze z
    maf^H^H^państwem nie wygram i po prostu potraktowałem to jako ciekawą
    lekcję.

    Shrek