  • Data: 2007-07-24 10:00:43
    Temat: Re: media przez droge prywatna - problem z wlascicielem...
    Od: Kuba <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > A ta służebność jest gdzieś wmalowana w działkę sąsiada "pisemnie"?
    > Jak jest to powinno wystarczyć i jest to nadgorliwość
    > Jak ona jest na gębę, to wcale sie nie dziwię, że chcą ją notarialnie,
    > bo następny właściciel gruntu powie, że mają się z tymi rurami zabierać.
    > Sprawa może wypłynąć za lat 50 tak, jak teraz energetyka przestawia co
    > niektóre słupy stawiane tam gdzie prezes gminnego kółka PZPR kazał
    > kiedyś postawić.

    Witam

    Czy te służebności są wpisane do księgi wieczystej?? Jeżeli nie to
    właściciele słusznie wymagają umowy notarialnej, chociaż dla
    ustanowienia służebności wystarczy tylko oświadczenie właściciela
    nieruchomości obciążanej o ustanowieniu służebności w formie aktu
    notarialnego. Z takim aktem należy udać się do sądu wieczystoksięgowego
    i wnioskować o wpis służebności. Na podstawie wpisu gmina będzie mogła
    wykonać odpowiednie prace.

    Pzdr Kuba