  • Data: 2005-01-02 14:01:24
    Temat: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Roman G." <r...@g...pl> popełnił 01 sty 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:cr6t3a$3od$1@inews.gazeta.pl:

    > Nie siedzisz w prawie oświatowym, co?
    > Statut placówki jest zawsze badany przez kuratorium pod kątem
    > zgodności z prawem.
    Zatem brak klauzuli "ZATWIERDZAM" podpisanej przez kuratora
    powoduje jego nieważność?

    BTW Wojewoda ma uprawnienia kontrolne wobec samorządów lokalnych,
    brak "namaszczenia" nie powoduje jednak tego, że np. uchwały są nieważne.
    Nadzór to nie ZATWIERDZANIE.

    > Ale poza szkołą to głównie jednak rodzice mają prawo decydować o swoim
    > dziecku, byłaby to zatem zbyt głęboka ingerencja w sferę autonomii
    > rodziny. Są sytuacje, kiedy zachowanie, postawy ucznia poza szkołą
    > mogą przekładać się na oceny szkolne, jednak w kwestii stroju (chyba
    > że jest tak wyzywający, że aż świadczący o demoralizacji) poza szkołą
    > decydują rodzice.

    I ja decyduję, że ma nosić pasemka, krótko strzyżone.
    Nauczyciel ma prawo nakazać żeby w szkole były długie,
    niech Ci będzie, jego prawo.
    Po zajęciach mają być znowu krótkie ;)

    --
    pozdro