  • Data: 2010-03-31 07:25:15
    Temat: Re: made in china
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik AW napisał:
    > W dniu 2010-03-30 09:59, cyklista pisze:

    > No to powiedz mi, jak stwierdzisz (3-4 reakcje) czy w materiale obecny
    > jest na ten przykład chloramfenikol - bardzo skuteczny insektycyd a przy
    > tym wyjątkowo toksyczny dla ludzi?

    1. płomień - zabarwienie od chlorków
    2. potwierdzenie grupy fenolowej (jedna reakcja)
    3. nie chce mi się dokładniej sprawdzać ale tutaj już bym leciał w
    specyficzną reakcję na to

    lub.

    1. chromatografia - piki chloramfenicolu (i setki innych rzeczy jakie
    tam się pojawią) - i tak się w większości teraz oznacza nieznane substancje

    > Kolego, ty piszesz o tzw. zupie czyli trywialnym zadaniu dla studentów
    > pierwszego lub drugiego roku. "Zupa" zawiera mieszaninę prostych jonów
    > nieorganicznych i w żaden sposób nie można jej przyrównać do opisywanego
    > powyżej przypadku.

    Ja nie byłem na prostej chemi, moja zupa zawierała zawsze konkretne leki
    a nie proste jony

    > Jak za pomocą 3-4 reakcji odróżnisz np. mąkę żytnią od pszennej,
    > polietylen od polipropylenu, amfetaminę od metamfetaminy?

    żynią od pszennej odróżnie po jednym barwieniu pod mikroskopem
    polietylen od polipropylenu ci nie powiem bo się tym nie zjamowałem ale
    tutaj albo chromatografia albo rezonans
    amfetaminę od metamfetaminy jedną reakcją
    po szcegóły pisz na gurpę chemiczną a nie prawną

    > Oznaczanie metali ciężkich jest proste jak ruchanie a może nawet
    > prostsze. My tu mówimy o analizie substancji "śmierdzących" a o ile mi
    > wiadomo metale nie śmierdzą.

    metale nie ale ich związki jak najbardziej, i szkoda dalej o tym
    dyskutować, robi się to i da się, problem tylko w kosztach i odpowiednim
    sprzęcie

    > Próbowałeś kiedyś? Jeśli nie to spróbuj i potem opisz rezultaty.

    Nie musiałem próbować, a rezulaty są zawsze tylko trzba postepować jak w
    każdym urzędzie "NA PISMIE" a potem również na piśmie pisać ewentualne
    skargi na opieszałość wyżej (albo już nawet zgłoszenie do prokuratury na
    zaniedbanie mogące zagrażać zdroiu lub zycie - to bardzo pomagaga
    przyspieszyć taka sprawę

    Również artykuł w lokalnej gazecie bardzo dobrze dopinguje sanepid,
    szczególnie jak to chodzi o jakiś produkt dla dzieci.