  • Date: Wed, 06 Dec 2006 16:11:24 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lokatorzy na "dziko"
    <ekgpep$bp8$1@opal.futuro.pl> <u...@n...lechistan.com>
    <ekm282$a2q$1@opal.futuro.pl> <h...@n...lechistan.com>
    <bJCbh.55923$a_2.40479@trnddc01> <8...@n...lechistan.com>
    <41Lbh.14685$9e.3403@trnddc02> <eko4ja$n3g$1@news.interia.pl>
    <ekomum$ihs$1@opal.futuro.pl> <ekqrfm$s28$1@news.interia.pl>
    <72f5e$45713070$57ce90a6$20772@news.chello.pl>
    <t...@n...lechistan.com>
    <528a6$457290a3$57ce90a6$4156@news.chello.pl>
    <k...@n...lechistan.com> <ekv1c6$qis$1@news.interia.pl>
    <44f5f$45732ba6$57ce90a6$5596@news.chello.pl>
    <0...@n...lechistan.com> <el0jfl$lms$1@news.onet.pl>
    <el0jja$l5d$1@news.interia.pl> <el130d$msl$1@inews.gazeta.pl>
    <el1aoj$hbn$1@news.interia.pl> <el3efm$7m$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@n...lechistan.com> <el3vph$eq9$1@inews.gazeta.pl>

    krys wrote:

    > Aha. To przechodzimy do zasad pisowni?

    Skoro ewidentnie masz problemy z prawidłową interpretacją niektórych
    znaków przestankowych...

    > O prawie własności nie słyszałeś, szkoda. A raczej słyszałeś, ale

    Słyszałem. A ty słyszałeś o prawnej ochronie posiadania?

    [ciach]

    > Nie drzyj się. Jak jest z sadem i egzekwowaniem, to chyba wiesz.

    Wiem. Sąd może wydać nakaz z zastrzeżeniem konieczności uzyskania lokalu
    zastępczego, a może też bez takiej klauzuli.

    Gmina może mieć lokale socjalne, może też nie mieć.

    Jak nie ma, może ci się opłacić załatwić taki na własną rękę i potem
    dochodzić kasy od gminy.

    Ja też mogłem usiąść i załamać ręce albo pomstować do nieba, że
    policjant nie pomoże mi wydobyć pieniędzy od dłużnika bez wyroku - ale
    zamiast tego przeszedłem całą procedurę i wbrew wręcz jadowitemu
    pesymizmowi rodziny i niektórych znajomych - udało mi się odzyskać
    pieniądze co do grosza wraz z odsetkami.

    > Na szczęście nic. Ale ja, w przeciwoioeństwie do ciebie, wolałabym żyć w
    > normalnym kraju, gdzie szanuje się cudzą własność.

    Ty nie pyskuj o szacunku do prawa, skoro chcesz olewać te prawa, które
    są akurat dla ciebie niewygodne, hipokryto.

    > Czyżby. Ja mam opcję w ubezpieczeniu na życie.

    To poproszę o wskazanie miejsca, gdzie mogę sobie cennik i OWU przeczytać.

    > Ale kogo to, tak naprawdę? Znaczy się, moggę zacząć kraść, jak stracę
    > pracę według Twojej logiki?

    A kto w omawianym przypadku kradnie?

    > Wszyscy naraz, dziadkowie, siostry, bracia obojga rodziców nagle tracą
    > środki do życia, wobec tego biedna, samotną matkę bierze na utrzymanie
    > farciarz, który wynajał jej mieszkanie. Fajnie.

    Na jakie utrzymanie? Jedynie ona przestaje go utrzymywać (opłatami za
    wynajem). Żaden przepis nie nakłada niego obowiązku utrzymywania! Od
    tylko nie może jej wyrzucić.

    > A jak się włamali, jak napisała Kira?

    A jak przylecieli Talibowie z Klewek?

    > Jakim kosztem? Twierdzisz, ze wynajęcie komuś mieszkania to zarabianie
    > jego kosztem? No tak, w końcu, burżuj jeden, powinien sie podzielić i
    > oddać ten nadmiar, nie?

    Nie, wyrzucenie kogoś "na pysk" tylko dlatego, że chwilowo utracił
    płynność finansową, a ty masz nowych klientów (albo ty dostałeś od kogoś
    lepszą ofertę) to zarabianie kosztem innych.