  • Data: 2006-12-05 10:43:09
    Temat: Re: lokatorzy na "dziko"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    krys wrote:

    > Jeśli miałoby to ode mnie zależeć, to ja jestem za tym, żeby nie. Niech
    > każdy zadba o siebie i wszyscy będziemy zadbani.

    To się nazywa "anarchia".

    > Właściciel kupił sobie mieszkanie i chce je wynająć na normalnych
    > warunkach jak w kraju cywilizowanym. Cywilizowany kraj charakteryzuje
    > się tym, ze uznaje święte prawo własności.

    W cywilizowanym kraju istnieje rozdział państwa i kościoła - ze świętymi
    prawami udaj się do lokalnego proboszcza/rabina.

    > Bo gdyby mu państwo nie przeszkadzało, to by po prostu wziął nie
    > płacącego, mieszkającego bez umowy i dewastującego mieszkanie lokatora
    > za pysk i wystaił razem z majdanem na ulicę. Ale państwo mu to
    > uniemożliwia, tworząc takie, a nie inne prawo ( więc to nie są do końca
    > jego decyzje)

    Prawo to powstało m.in. dlatego, żeby jakiś bezduszny, pazerny sk*.*syn
    nie mógł ot tak sobie wyrzucić np. obłożnie chorej matki samotnie
    wychowującej dziecko, która właśnie przez chorobę straciła pracę i dochody.

    A że czasem jakiś drań skorzysta - cóż, gdyby dało się skonstruować
    idealne prawo, nie potrzebni byliby sędziowie i prawnicy. Wystarczyłby
    prosty komputer...