    From: przypadek <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: likwidacja szkody z OC sprawcy + auto zastepcze
    Date: Tue, 25 Aug 2009 03:18:53 -0700 (PDT)

    On 25 Sie, 12:04, "MiK^" <m...@t...pl> wrote:
    > Witam serdecznie,
    >
    > w dniu 14.07 br mialem kolizje drogowa gdzie w samochod osobowy
    > wjechala smieciarka ;) Na miejscu byla policja, stwierdzila wina,
    > dostarczyla mi notatke kolizji zas kierujacy zostal ukarany mandatem w
    > wysokosci 500zl.
    >
    > Sprawa wydaje sie byc jasna i klarowna, jednak zdajac samochod do
    > autoryzowanego serwisu wynajalem pojazd zastepczy, jednoczesnie
    > informujac TU o tym w dniu ogledzin. Samochod nadal znajduje sie w
    > serwisie, zas naprawa bedzie trwala ok 4tyg.
    >
    > W dniu dzisiejszym otrzymuje pismo z PZU, ktore powoluje sie na art.
> [...]

    bzdurne tłumaczenia. Szkoda majątkowa polega na tym, że aby zachować
    ten sam standard życia musiałeś wynająć samochód - inaczej standard
    życia by ci się obniżył nie z twojej winy. Wobec tego szkoda ma jak
    najbardziej charakter majątkowy a dowodem jej majątkowego charakteru
    jest kwota widniejąca na fakturze za wynajem. Inna sprawa, że chwilowo
    musisz założyć, wezwać PZU do zwrotu z groźbą odsetek i zapewne bez
    sądu się nie obejdzie.

    W ten sam sposób można by odmówić wypłaty odszkodowania za naprawę: w
    końcu posiadanie samochodu samo w sobie nie ma charakteru majątkowego
    tylko jest fanaberią służącą wygodzie i komfortowi, więc fakt
    niesprawności samochodu też nie jest żadną szkodą - jego przywrócenie
    do sprawności to tylko wynik twojego wygodnictwa i chęci szpanowania
    przed spotkanymi laskami, bo żadnej wymiernej korzyści z posiadania
    sprawnego samochodu (prywatnego) nie ma.

    Disclaimer: to tylko moje luźne amatorskie dywagacje, warto pójść do
    specjalisty (koszt porady moim skromnym zdaniem też bedzie szkodą).