  • Data: 2010-07-16 09:57:34
    Temat: Re: likwidacja stanowiska pracy
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do obowiązków pracownika należy także czasowe (maksymalnie na 3 miesiące)
    > wykonywanie pracy innej niż określona w umowie o pracę, jeżeli został do
    > niej przeniesiony przez pracodawcę, pod warunkiem że zachowa wynagrodzenie
    > nie niższe niż określone w umowie o pracę (a wyższe, jeżeli na wykonywanym
    > okresowo stanowisku pracy obowiązuje wyższe wynagrodzenie), i że praca
    > będzie odpowiadała jego kwalifikacjom, a zmiana jest uzasadniona
    > potrzebami pracodawcy.

    OK, ale to jest chyba przeniesienie - i to czasowe.
    Czyli kierowca - nie ma zajęcia - to będzie zamiatał place, albo remontował
    łaźnie - za pensje kierowcy. Max 3 m-ce. Tak to jest.

    W moim wypadku chodzi o definitywne na piśmie wypowiedzenie warunków pracy i
    płacy.
    W dziale jest 2 ludzi (stwierdzono - za dużo - jeden musi odejść) na inne
    stanowisko:

    - praca mniej prestiżowa (z biura kop "w dół")
    - mniej wygodna (z biura pn-pt / na pracę na zmiany "czterobrygadówka").
    - mniej płatna (przy powyższych "niewygodach" o ok 1000 zł netto mniej na
    rękę).

    Nie chcę przyjąć tych warunków więc pytam:
    - czy jak odmówię nadal będę miał 3 mc-e wypowiedzenia?

    - czy mimo tego, że odmówię i będę miał 3 m-ce swoja pensję i tak fizycznie
    muszę
    zmienić stanowisko i szarpać się w tej "nowej" pracy?

    - czy gdy odmówię (a argumentacją jest likwidacja stanowiska pracy) mimo
    wszystko
    będzie należała mi się odprawa?

    Dodam, że firma spora (liczona w sumie w setki pracowników).