    From: "zbyszek" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja programu w języku obcym
    Date: Sun, 17 Feb 2008 00:03:59 +0100

    > Ale co stanowi dla mnie podstawę ?
    > Wchodzę w posiadanie programu. Np. nabywam legalnie windows OEM na
    > allegro, na fakturę od firmy płyta cd wraz z książką i hologramem oraz
    > kawałkiem sprzętu.
    > Czy mnie interesuje wtedy ustawa o prawie autorskim, czy licencja zawarta
    > na nośniku?
    > Licencja może stanowić przecież inaczej, bo autor ma prawo zezwalać mi lub
    > zabraniać cokolwiek chce nawet gdy ustawa o prawie autorskim stanowi
    > inaczej.
    > Tak więc muszę przeczytać licencję, aby wiedzieć jaką umowę zawieram, bo
> [...]

    "Kupując program" w potocznym języku zwykle oznacza, że nabywasz jedynie
    prawo do jego
    użytkowania wraz z nośnikiem do zainstalowania. "Program" można kupić na
    wiele sposobów
    ale zakup programu z prawem do dalszej odsprzedaży lub modyfikacji prywatnie
    jest rzadkością.

    Licencja zapisana na nośniku i pokazywana przy instalacji jest ważna gdyż
    wszystkie programy
    w zasadzie pokazują taką informację (dowód społeczny). Problem może być
    jedynie z obcym językiem,
    ale jeśli przy instalacji widzisz, że jest to licencja po angielsku i jej
    nie rozumiesz to masz możliwość usunąć
    taki program z dysku - bo nie chcesz problemów, albo go
    zachować/zainstalować mając zaufanie do
    źródła skąd go otrzymałeś. Zawsze możesz zwrócić się do sprzedawcy z prośbą
    o polską wersję licencji.

    Tak samo mógłby tłumaczyć się każdy złodziej, że przywłaszczył cudzy
    przedmiot bo nie widział na nim tabliczki
    z nazwiskiem właściciela i myślał że to niczyje.....

    Coś podobnego do "Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania".
    Wiesz skąd ten program ściągnąłeś/ przyniosłeś i ponosisz za to
    odpowiedzialność.

    zbyszek