  • Data: 2008-02-17 23:31:53
    Temat: Re: licencja programu w języku obcym
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Przykład ze złodziejem wydaje mi się nieadekwatny.Np. gdy złodziej kradnie
    > auto jest to przedmiot materialny i unikatowy, ma wybite numery karoserii
    > i mnóstwo innych cech. Jest łatwo stwierdzić, że tego auto nie można sobie
    > użyć.

    > Jeśli chodzi o programy, to tysiące ludzi w dobrej wierze ściąga różne
    > wersje programów.

    A kto w ogóle powiedział że licencja musi być wyświetlana przy instalacji
    programu,
    że tak często jest to wynika z tego aby uprościć późniejsze sparawy sądowe,
    ale nie ma takiego
    obowiązku. Więc co kiedy nie ma pokazanych warunków licencji - czy to
    miałoby oznaczać że
    każdemu wolno używać i kopiować ten program? - absurd.

    Nawet jeśli coś znajdziecie na ulicy , bez nazwiska właściciela - np
    samochód - to nie wolno tego przywłaszczać, a dlaczego
    program można by móc? To takie samo dobro jak każde inne, jeśli nie wiesz
    czyje jest i nie wiesz czy ktoś
    tobie pozwolił toto używać to nie masz prawa tego ściągać i przechowywać!

    Dlaczego chcesz obarczyć właściciela programu obowiązkiem aby musiał
    wszystkich skutecznie poinformować że to jego?
    To ktoś kto wchodzi w jego posiadanie musi mieć pewność że mu wolno - on za
    tą pewność odpowiada. A nie znacie takiego
    powiedzenia: "Nie twoje - nie ruszaj" ?

    zbyszek