    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: li
    Date: Sun, 07 Nov 2010 16:44:45 +0100

    W dniu 2010-11-07 16:19, LprzemekL pisze:

    > Wspomniałeś również o mediach, ja już zaczynam wypisywać co mnie czeka
    > jeszcze po podpisaniu aktu notarialnego, (mam już 10 punktów
    > szczegółowych ;)), wśród nich jest:
    > - wizyta w elektrowni, wypełnienie wniosku oraz podpisanie nowej umowy
    po podpisaniu aktu, musisz mieć tytuł własności
    > - wizyta w gazowni, wypełnienie wniosku oraz podpisanie nowej umowy
    po podpisaniu aktu, j/w
    > - a woda ?
    a woda płynie. Wody nie kupisz na wolnym rynku, więc wodę rozlicza
    administracja, rozliczenie jest zaliczką w czynszu + korekta licznikowa
    (jeśli są). Wpisujesz w protokole zdawczo-odbiorczym stany liczników
    (zresztą wszystkich jakie masz). Jeśli dawno nie było rozliczane, to
    idziesz ze sprzedającym do administracji i on się rozlicza. Hint: w
    przypadku gdy masz pewność! że mieszkanie stało puste a liczona jest
    zaliczka wg ilości osób, a sprzedający nie ma czasu itd, można
    zaryzykować i nie rozliczać.

    > rozumiem, ze właścicielka będzie musiała zerwać wszelkie umowy a ja
    > podpisać,
    mniej więcej tak. Gaz i prąd zrywane są z automatu gdy Ty podpisujesz na
    siebie umowę (warto mieć adres sprzedającego żeby podać do rozliczenia).
    Przychodzą spece, odczytują liczniki i finito. Kablówka, internet,
    telefon itp to niby problem sprzedającego, ale lepiej dopilnować żeby
    rozwiązał bo Tobie mogą robić problemy z podpisaniem nowej na ten sam
    adres. Płatna sat (Cyfra, Nka, Polsat itp) to zupełnie sprawa
    sprzedającego i tym się nie przejmujesz, to jest mobilne i per człowiek.

    chyba , że można to załatwić jakoś w Spółdzielni jeżeli jak
    > wspomniałeś "doprowadzające media, nie są waszą własnością i raczej
    > nie będą, po drugie biegną po terenie spółdzielni" ?
    W spółdzielni dostają Twój akt notarialny (z automatu) i wiedzą że się
    zmienił wlaściciel. Natomiast w większości spółdzielni jest tzw. saldo
    mieszkania, czyli właśnie zaległości czynszowe, za wodę, za ogrzewanie
    przypisane do mieszkania. Dlatego notariusz często wymaga zaświadczenia
    ze spółdzielni o niezaleganiu z opłatami. Zaraz pewnie ktoś zacznie
    mędrkować, że długi idą za człowiekiem, ale to tzw. świat idealny. W
    praktyce możesz "odziedziczyć" nadpłatę, ale równie dobrze niedopłatę
    (zwłaszcza za ogrzewanie). Ogrzewanie zresztą najtrudniej rozliczyć, bo
    nie masz jak spisać liczników a rozliczane jest 2x do roku. Pozostaje
    więc dżentelmeńska umowa że sprzedający pokryje rozliczenie, albo po
    prostu daje upust od ceny. Pamiętaj tylko że równie dobrze może wyjść
    100 zł nadpłaty jak i 1000 zł niedopłaty. Warto kilka dni (tydzień,
    półtora) po podpisaniu aktu wybrać się do spółdzielni, wziąć numer konta
    i wyliczenie kosztów miesięcznych a przy okazji sprawdzić stan
    rozliczenia mieszkania.

    --
    MZ