  • Data: 2006-07-02 11:02:43
    Temat: Re: legalność alkomatów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > elf [###2...@i...pl.###] napisał:
    >

    > Autor tego artykułu zapomniał albo nie wie o jednej podstawowej
    > rzeczy. Każdy alkomat ma pewien błąd, który jest na nim w sposób
    > widoczny naniesiony. Nikt nie kieruje aktu oskarżenia czy wniosku o
    > ukaranie, dokąd wynik pomiaru nie jest taki, że po odjęciu
    > maksymalnego błędu i tak przekracza dopuszczalny. Co więcej kierujący
    > ma prawo zażądać badania krwi, jeśli ma wątpliwość co do wskazań
    > urządzenia. Reasumując, to autor tego artykułu pisze bzdury.

    Nie wiem czy GUM ma na uwadze to o czym napiszę, ale z alkomatami
    badającymi ilość alkoholu w wydychanym powietrzu jest chyba jeszcze
    jeden problem.
    Bo o ile samo urządzenie może badać stężenie alkoholu dość dokładnie, to
    samo przełożenie ilości alkoholu we krwi na ilość alkoholu w wydychanym
    powietrzu może być różne.

    Wystarczy że jeden badany na trochę dłużej wstrzyma oddech i już będzie
    miał znacznie wyższy odczyt niż ktoś kto zrobi sobie w płucach szybką
    wentylacje i dmuchnie w alkomat świeższym powietrzem.
    Pewnie szybkość oddawania alkoholu do powietrza przez płuca jest różna u
    różnych osób i stąd mogą wynikać różnice.
    Zdrowe i sprawne płuca jakiegoś sportowca które mają duże możliwości
    wymiany gazowej pewnie będą również szybciej nasycać powietrze
    alkoholem, niż płuca cherlawego astmatyka przepalone papierosami.

    Konieczność potwierdzenia ilości alkoholu badaniem krwi jeżeli zachodzi
    podejrzenie o przestępstwie chyba jest tu jednak konieczna, bo głupio by
    było gdyby ktoś poszedł siedzieć tylko dlatego że w niekorzystny dla
    siebie sposób dmuchnął w alkomat.