    From: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupowanie mieszkania we dwojke
    Date: Mon, 27 Jan 2003 07:41:19 +0100

    "Vei" <a...@g...pl> wrote in message news:b0revp$4pb$1@news.tpi.pl...
    > Chce kupic mieszkanie spoldzielcze - wlasnosciowe wspolnie z chlopakiem
    (nie
    > jestesmy malzenstwem).
    > Czy jest to mozliwe?
    > Czy nie bedzie problemow z wkladem czlonkowskim w spoldzielni, z umowa
    > notarialna? A potem, gdy zostaniemy malzenstwem czy tez nie bedzie
    > problemow?

    Witam...
    Przechodzilem to samo w wakacje, wiec wiem cos na ten temat.
    Jesli chodzi o bank, to spoko, nie ma problemu, jesli chodzi o umowe
    notariala, to rowniez
    nie ma problemu, jesli chdozi o spoldzielnie, to jest o tyle problem, ze
    trzeba ich ladnie poprosic
    oraz wyznaczyc jedna z wspolwlascicieli jako czlonka spoldzielni, oboje nie
    moga nimi byc.
    Dodatkowo w umowie notarialnej dobrze jest wypisac % udzial w mieszkaniu (np
    fifty-fifty)
    co da potem informacje o wkladzie w mieskzanie - przy zawieraniu malzenstwa.
    Takze, wszystko jest do zalatwienia, tylko trzeba najpierw sie popytac i
    upewnic.

    No, a teraz smutniejsza sprawa... Tez bylem pewny, ze wiem co robie.
    Pomylilem sie. Z kupna mieszkania nie moglem sie juz wycofac (za duzo
    zadatku wplacone),
    natomiast w ost. chwili zmienilem kupujacych na rodzicow i mnie.

    No i teraz mam przez 20 latek kredycik do splacania samemu... cholernie
    ciezko jest :(

    Takze... wszystko mozliwe i zycze powodzenia! Ale... zastanowcie sie czy to
    juz ten moment, czy
    lepiej poczekac.

    Pozdrawiam!
    Janusz