  • Data: 2005-09-19 12:01:00
    Temat: Re: kupno mieszkania/notariusz
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ewa K" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dglofj$ulj$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witam wszystkich
    > Juz niedlugo bedziemy z mezem kupowac mieszkanie, czeka nas umowa
    > przedwstepna u notariusza. Posrednik z biura nieruchomosci powiedzial nam ze
    > musimy przyjsc do notariusza z gotowka. Czy to przypadkiem nie jest jakas
    > podpucha? Zyjemy przeciez w XXI wieku wiec dlaczego mam chodzic po miescie z
    > masa kasy skoro jest cos takiego jak bank i przelewy.
    > No i jeszcze bardzo wazna kwestia:
    > Wlasciciel mieszkania ma sie wyprowadzic dopiero w styczniu, co powino byc
    > zawarte w umowie przedwstepnej zeby sie pozniej nie okazalo ze facet nie
> [...]

    Umowa przedwstepna wcale nie musi byc u notariusza, a jesli juz to przy umowie
    przedwstepnej z regoly plaici sie tylko zadatek
    (np 5-10% umowionej wartości mieszkania). Taka umowia nie musi byc zawierana u
    notariusza wiec pytanie co wam to daje ze bedziee
    notariusz - moze posrednik po prostu robi za naganiacza dla znajomego notariusza.

    Co innego umowa zasadnicza , ale wtedy najlepiej miec swojego notariusza a nie
    poleconego przez posrednika.

    Jest natomiast faktem ze notariusze nie maja pomyslu jak wykozystac np konto bankowe
    przy operacjach platnosci i jesli strona
    sprzedajaca sie upiera to niestety trzeba miec gotowke albo dokonac wczesniej
    przelewu (ale z tym wiaze sie ryzyko).

    Przelewe po zawarciu umowy to z koleji ryzyko sprzedajacego chyba ze sie
    pozabezpiecza roznymi wekslami i innymi rzeczami (a to
    z kolei podnosi koszty operacji).

    A.