  • Data: 2012-08-09 14:26:40
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-09, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > No a jak mam fefnaście wiodących dystrybucji Linuksa to nie będzie musiał?

    Tak. Chociażby widać po przykładzie A.L., że na prosty problem odpowiedzial
    "sobie coś wydłubię". I wejdź teraz w sieć zarządzaną przez takiego speca.

    > Waści niewiele brakuje, w drugą stronę rzecz jasna.

    Tylko że ja fanem Windowsa wcale nie jestem i Windows nie używam.
    Tylko fanbojom się śrubki dokręcają jak tylko ktoś śmie mieć inne
    zdanie o Ich Zajebistym Systemie.

    > A czym się to różni od "IBM z AIXem"?

    Na desktopie? Bo tematem NIE jest środowisko serwerowe, tylko
    kompleksowa sieć, z końcówkami desktopowymi. No ciężko chyba
    będzie na AIXie ludziom pracować.

    > Jakiej fragmentacji? Zmienności czego? Konkrety, bez buzzwordów proszę.

    Wszystkiego. Każda dystrybucja robi sporo rzeczy "po swojemu". To się
    fragmentacja nazywa.

    > Bo nie ogarniam Waści rozumowania: środowisko linuksowe
    > jest rozproszone, zmienne, w tej dystrybucji to robi się tak,
    > w tej inaczej- więc receptą na to jest to, byśmy mieli w organizacji
    > środowisko możliwie złożone? Żeby admin miał możliwie dużo
    > do ogarnięcia?

    Nie. Receptą jest, żeby dystrybucje trzymały się określonych standardów.
    Tak jak masz fafnaście przeglądarek, ale wszystkie akceptują HTML 4.

    > Coś Ci się ździebko pomerdało. Jak uważam, że trzeba upgrade'ować,
    > to to robię, a jeśli nie- to nie. Jak mi się program RCP wypieprza
    > na W7, to nie wieszam psów na MS, tylko zostaję przy starym
    > Windows i generuję RfC.

    I tak aż się skończy support? Czy trochę wcześniej?

    > RedHat ponoć daje 10. Nie korzystałem, więc nie potwierdzę.
    > "all Red Hat subscriptions: (..)

    W Polsce, czy "online"? Przyjedzie ktoś i obejrzy?

    > Maximize return on investment (ROI) by incorporating new features
    > without compromising the stability of APIs and ABIs.
    > Provide up to 10 years of support and maintenance for any release."
    > https://www.redhat.com/support/subscription-benefits
    /

    A Polska strona i przedstawicielstwo? Wiesz, ktoś kto do przetargu stanie.

    > A konkretnie? I co ma jakość softu do systemu?

    Niby nic, a jednak dobrego użytecznego softu desktopowego na linuksie
    jakby mało. Porównując do OBU konkurentów (OSX i Windows).

    > BTW: taki kod źródłowy programu mi się już parę razy przydał.

    To tylko świadczy o niedorobieniu linuksa.

    > E? To przecież jakaś wspólna tendencja upodabniania wyglądu desktopu systemu
    > komputera do tabletu czy komórki- coś jakby w samochodzie
    > instalować zamiast kierownicy kierownik, bo człowiek przyzwyczajony,
    > gdyż używa roweru i hulajnogi...
    > No i jak Gnome zeszło na psy, to wezmę sobie xfce. A w Windows 8,
    > jak MS zechce zablokować kafelki, to kupa.

    Zią. Ale tu chodzi o to by pracować, a nie grzebać pod maską.

    > A konkretnie?

    Popularność konsoli. Interfejs który się w szwach rozłazi (porównując
    do spójności jaką masz w OSX i Windows) itd.

    > Niesamowicie odkrywcze stwierdzenie, że programy (desktopowe) są pisane
    > na SO, który (od lat) ma monopol.

    I na system z podobnym udziałem (OSX).
    Dziwne że opłaca się robić Flasha, Photoshopa i MSO na OSX skoro
    to tak samo niszowy system jak Linux.

    > A klient nie wybierze niszowego
    > systemu, bo nie ma nań potrzebnych mu programów. Których to
    > firma software'owa nie napisze, bo nie ma rynku. I tak w koło Macieju.

    Więc wybór jest mityczny i sprowadza się do nieistotnych kwestii.
    I tyle.

    > Ale tak konkretnie to do czego pijesz?

    Do tego jak wygląda "każdy sobie rzepkę skrobie i własne
    procedury/standardy ustala". Podałem Ci przykład, kiedy nadmiar takiej
    wolności i braku ustandaryzowania to był i jest problem.
    I kosztuje/kosztował i będzie kosztować jeszcze długo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl