  • Data: 2012-08-05 20:11:01
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.08.2012 12:44, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-08-05, ToMasz<twitek4@> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak, można. I ze sterownikami, i z innym softem.

    > Co ze względów licencyjnych? Widziałeś Ty kiedyś CDki dostarczane
    > z laptopami? Mają własny zestaw preinstalowanego softu? Mają
    tak painta.
    >. Mają
    > własne sterowniki? Mają.

    czyli oprogramowanie konieczne do funkcjonowania hardware.
    mają też na hdd, albo na cd obraz partycji. Tylko że tak nie połączysz
    innych płatnych programów. Nawet jak zrobisz obraz patrtycji to musisz
    go "odtwarzać" na identycznych kompach. nawet jak to "przełkniesz" to za
    rok będzie nieaktualny, choćby z powodu bazy wirusów i tysiąca poprawek
    internet explrorera. Musisz jakoś zaakceptować dziesiątki licencji.
    Linuks? jedno repozytorium, (widzę że o tym niemasz pojęcia) tak samo
    jak google market(play) dla androida. podczas instalacji systemu
    zaznaczasz "ptaszkiem" co ma byś zainstalowane i po problemie. Zawsze
    dostaniesz najnowszą wersję. Zawsze dostaniesz wersje przetestowaną,
    stabilną i działającą na dowolnej konfiguracji.
    Teraz odpowiedź na pytanie wątkotwórcy. wingroze wtrynił Bil Gates.
    Przymykając oko na tych którzy mają pirackie wersje, za darmo rozdają
    szkołom windowsy, spowodował że komputer=windows. nikt nie mówi: obsługa
    windowsa tylko obsługa komputera. nikt nie mówi o wirusach windowsowych
    tylko o wirusach komputerowych. Więc nikt nie powie zainstalujcie
    linuksa tylko kupcie oprogramowanie antywirusowe. TAk więc szansa na
    rozstanie z windowsem jest tylko w przypadku pracy w chmurze. tam gdzie
    nasza maszyna będzie tylko zdalnym wyświetlaczem i zdalną klawiaturą. Ja
    uważam że to może się przytrafić. JEst taki projekt, aby windows 8,
    korzystał z takich samych repozytoriów jak iPhone czy Android. Narazie
    tylko Steam zareagował (raczej blef pokerowy), "przenosząc" gry na
    linuksa. JEśli MS rzeczywiście się odważy..... To będzie początek końca.....
    ToMasz