  • Data: 2013-12-04 11:36:02
    Temat: Re: kto dziedziczy - zgłupiałem...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Dec 2013, Jacek Klepak wrote:

    > Cześć,
    >
    > Zasięgnąłem porady prawnika i niestety, jestem głupszy niż przed. Sytuacja
    > jest banalnie prosta:
    > - zmarł ojciec, ma jednego syna (mnie), nie miał żony w chwili śmierci
    > (rozwiedziony od 99 roku), nie ma rodziców (nie żyją od ponad 20 lat).
    > - posiada trzech braci

    A za ile ich sprzeda? ;) [1]

    > (jeden z tego samego ojca i matki, dwóch - inny
    > ojciec, ta sama matka).
    >
    > Prawnik kazał przy wiosku o spadek wpisać braci. Po co? Skoro ja żyję, to
    > chyba w całości dziedziczę po ojcu i nie ma tu wielkiej dyskusji?

    Nie szkodzi.
    Ale oni są spadkobiercami ustawowymi.
    "W drugiej kolejności", ale to wiele nie zmienia: są? - są!
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,15,,,ust
    awa-z-dnia-17111964-r-kodeks-postepowania-cywilnego.
    html
    641.2:
    "Oświadczenie powinno również zawierać wymienienie wszelkich
    wiadomych składającemu oświadczenie
    osób należących do kręgu spadkobierców ustawowych"

    [1] oczywiście piję do "posiadać", co wiąże się z rozporządzaniem :)

    pzdr, Gotfryd