    From: "Teddy" <t...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Date: Thu, 7 Feb 2008 18:02:25 +0100

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:fof5h2$it6$1@pippin.nask.net.pl...

    > Proszę bardzo - na przykład jeśli chodzi o częstotliwości lotnicze, zakaz
    > takowy ujęto w ustawie Prawo lotnicze, art. 125 ust. 1:
    >
    > "Zabrania się używania przez osoby nieuprawnione urządzeń radiowych
    > działających w pasmach częstotliwości wyznaczonych na podstawie przepisów
    > Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej oraz radiolokacji i
    > radionawigacji lotniczej."

    Nadinterpretujesz ten zapis.
    Gdyby przyjac ten zapis tak jak go interpretujesz okazalo by sie, ze kazdy z
    rodzicow kupujacych Walke-talke popelnia przestepstwo pomimo iz urzadzenie
    nie ma mocy nadawczej wiekszej niz 200 mW. Uzywanie pasma to nadawanie na
    nim, a nie prowadzenie nasluchu. Jedyno z nielicznych pasm, ktore nie wymaga
    zadnych zezwolen to pasmo obywatelskie (czestotliwosc 27 Mhz)- czestotliwosc
    CB-Radio. Nie oznacza to jednak zakazu sluchania (prowadzenia nasluchu
    radiowego) na czestotliwosciach zastrzezonych. Jezeli uzytkownik pasma nie
    chce, aby go sluchano musi zabezpieczyc pasmo np koderem sygnalu. Zreszta
    normuje to prawo telekomunikacyjne.:)