  • Data: 2008-02-07 17:21:11
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:fofdoq$2dtr$1@opal.icpnet.pl...

    > wiadomości news:fof47a$lol$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W ktorym roku?

    Obecny tekst ustawy jest pod adresem
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20041711800&type=3&name=D20041800Lj.pdf .
    nie mam niestety LEX-a, by Ci powiedzieć, kiedy i czy w ogóle art. 208 tej
    ustawy był zmieniany. Ale opisana przez mnie wykładnia nigdy nie była
    krytykowana i znam trzy wyroki skazujące na niej oparte "od podszewki".

    Przepis dokładnie brzmi:

    Art. 208. 1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenie radiowe
    nadawcze lub nadawczo-odbiorcze podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 143 tej ustawy zobowiązuje do posiadania pozwolenia na używanie
    jakiegokolwiek urządzenia radiowego. AR. 144 zawiera wyłączenia od tej
    zasady. Generalnie wyłączone są urządzenia będące tylko odbiornikami.
    Trochę wyłączeń znajduje się w rozporządzeniach wydanych na podstawie art.
    144, ale nigdzie nie znajdziesz wyłączenia dla radiotelefonu pracującego w
    paśmie przeznaczonym dla służb publicznych.