eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[kronika2prl] Kratki i wpadki › Re: [kronika2prl] Kratki i wpadki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kronika2prl] Kratki i wpadki
    Date: Mon, 26 Jul 2010 08:22:19 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 58
    Message-ID: <i2jgjr$342$1@news.onet.pl>
    References: <i2accb$65e$1@news.onet.pl> <i2bdsp$3bv$1@news.onet.pl>
    <i2best$5rl$1@news.onet.pl> <i2bif1$f86$1@news.onet.pl>
    <s...@b...pl>
    <i2j8r3$cov$1@news.onet.pl> <i2jef4$sl3$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1280132539 3202 212.160.173.137 (26 Jul 2010 08:22:19 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Jul 2010 08:22:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:647287
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof wrote:

    >
    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:i2j8r3$cov$1@news.onet.pl...
    >
    > > A ludzie kupują najlepsze towary, albo o najlepszym stosunku ceny
    > > do jakości.
    >
    > I mam rozumieć, że gdy zobaczysz w sklepie ciastka waniliowe A i
    > ciastka waniliowe B w_identycznych_opakowaniach, różniących się
    > jedynie niewidoczną dla oka wielkością czcionki w nazwie A, to
    > pójdziesz do sklepu i kupisz właśnie waniliowe A, choć tak
    > naprawdę nie przepadasz za ciastkami? Bo do takiego właśnie
    > schematu sprowadza się głosowanie człowieka, który ma w nosie
    > politykę. Z kolei ten, który nie ma jej w nosie, "troszkę" inaczej
    > i znacznie wcześniej przygotowuje się do podjęcia właściwej
    > dezycji.

    Poruszasz dwie sprawy:
    1. Głosowanie niezdecydowanych.
    2. wybór pomiędzy dwoma kandydatami z których żaden nie przekonał
    do siebie wyborcy.

    Mylnie zakładasz że głosowali tylko zdecydowani. Był duży odsetek
    ludzi którzy wybierali "między dżumą a cholerą" lub - "czerwona
    albo zielona motorówka". Jakieś tam poglądy mieli, ale nie byli
    przekonani do żadnego z kandydatów.
    Biorąc pod uwagę kampanię "idź na wybory" a nie "głosuj
    świadomie" - odsetek takich którzy nie byli zdecydowani - był spory.
    IMHO kampania "idź na wybory" paradoksalnie jest PRZECIW demokracji.
    Wprowadza element losowy, ktoś parę dni wcześniej stracił pracę i
    wini partię rządzącą itp.

    Dodatkowo - weź pod uwagę że tak naprawdę kampanię wyborczą robi
    się WŁAŚNIE na niezdecydowanych. Jarek się ustroił w piórka
    łagodnego, Wyborcza et consortes go obśmiewali - czy to jest
    merytoryczna kampania?

    NIE, to są po prostu manewry obliczone na zakodowanie w psychice
    niechęci do drugiego kandydata. Po co to się robi? Ano właśnie
    dlatego że, w takim przypadku, jak głosuje taki niezdecydowany -
    dochodzą do głosu właśnie takie duperele, krzywo zawiązany krawat
    w ostatnim spocie, wyśmiewajace etykietki przyklejane przez media,
    debilne obrazki w necie, mniejsza kratka.

    Takie drobiazgi mają znaczenie, bo głosuje się na jednego
    człowieka, a nie "dam 40% jednemu i 60% drugiemu". W efekcie -
    duperela która przeważyła szalę - dała komuś głos.

    A co do tych ciastek:
    jak idę po ciastka, i nie wiem które lepsze, ale któreś muszę
    kupić na imprezę, mimo że sam nie lubię - czasem nawet nie wiem co
    spowodowało że kupiłem te konkretne.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1