  • Data: 2007-04-19 02:06:58
    Temat: Re: kradzież forum
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > Nie dopisałem do wcześniejszego postu, ale tu jest chyba podobnie: Mówiąc
    > dane, w kontekscie tej dyskusji, miałem na myśli zbiór rekordów a nie ich
    > jednostkowe zawartości. Trudno mi uznać, że ustawodawca postanowił chronić
    > autora abstrakcyjnego twóru jakim jest baza danych w samym momencie
    > powstania, a odmawia ochrony osobom które przyczyniły się do powiększenia
    > liczby jej rekordów.

    Widzisz, jak mówiłem, w tym wypadku trzeba użyć zdrowego rozsądku.

    Co by tu... o, mam

    Załóżmy, że wicepremier pewnego prymitywnego państwa hoduje buraki. Jeśli
    akurat ich nie wysypuje na tory, to sprzedaje je w sklepie. Każdy nabywca
    buraków przyczynia się do powiększenia bogactwa pana wicepremiera. Ale nie
    ma żadnej formalnej umowy, która mówi, że ma on do tego powiększonego
    majątku jakiekolwiek prawa.

    Już to pisałem z pięć razy, z uporem maniaka przeoczasz. Czym innym jest
    producent bazy danych, który przyczynia się do jej powstania danymi
    działaniami, a czym innym osoba przyczyniająca się do powstania tej bazy,
    ale nie będąca producentem. Ona nie buduje bazy danych, ona pomaga
    producentowi.

    Znowu przykład, hym, jakby minister pewnego prymitywnego państwa
    wybudował... no, powiedzmy chlewik. Jeśli pomagał by mu powiedzmy... hmm..
    minister żeglugi? No, załóżmy, to wcale nie da mu to uprawnień producenta.
    On będzie tylko pomocnikiem producenta, nie producentem.

    Możesz co prawda upierać się, że nie zostało to uwzględnione w zapisie
    ustawy - że dotyczy ona tylko producentów, czyli ludzie nadzorujących
    powstawanie i szafujących je (proces powstawania) własnym nazwiskiem, ale
    jest to po prostu tak oczywiste, że nie warto o tym wspominać. Tak samo,
    jak nie wspomniano, że prawa te nie dotyczą psów, a do bazy danych nie mają
    prawa własności producenci papieru na którym tą bazę zapisano.

    --
    www.vegie.pl