    From: tomek wilicki <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież forum
    Date: Tue, 17 Apr 2007 21:59:47 +0200

    Robert Tomasik wrote:

> [...]

    > Jak rozumiem osoba, która dokonała kradzieży jest współautorem pierwszego
    > elementu. A zatem w tej części osoba chcąca swoją część wyodrębnić musi -
    > kierując się art. 9 prawa autorskiego - albo porozumieć się z pozostałymi
    > współtwórcami, albo dochodzić roszczenia przed sądem. Zakładając, że opis
    > jest ścisły, to przy zastrzeżeniu konieczności wysłuchania stron, które
    > mogą przedstawić jakieś argumenty, wstępnie można założyć, że nasz
    > złodziej popełnia przestępstwo przywłaszczenia sobie cudzych praw
    > autorskich (art. 115 pa). Konieczny jest wniosek o ściganie mogący

    To odpada, jako że było na licencji open. Zresztą na tym mi nie zależy
    akurat, heh. W sumie szkoda, że tam mojego kodu nie było - byłby wyższy
    paragraf.

    > Co do bazy danych, to jej użycie przez osobę nieuprawnioną jest
    > wykroczeniem (art. 12 Ustawy o ochronie baz danych).

    I od razu pytanie, także do poprzedniego autora (Pawla), bo widzę że tu było
    by najłatwiej sprawę ruszyć - jak to rozkręcić? Skoro jest to wykroczenie,
    nie jest ścigane z urzędu, tylko na wniosek poszkodowanego, który jest
    wtedy oskarżycielem posiłkowym - dobrze mówię?

    > Trzeci aspekt wynika wprost z art. 13 ostatnio przywołanej ustawy. Autorzy
    > postów piszący na określoną grupę dyskusyjną domyślnie wyrażają zgodę na
    > ich publikację w danym miejscu. Publikacja ich w innym miejscu, o ile nie
    > są to cytaty, wymaga ich zgody. W razie jej braku dochodzi do naruszenia
    > praw autorskich autorów poszczególnych postów - przy zastrzeżeniu, że nie
    > każdy post może być przedmiotem prawa autorskiego i to trzeba badać
    > indywidualnie.

    Czyli jak rozumiem, mamy w tym wypadku do czynienia z naruszeniem praw
    autorskich... hmmm... 70 000 utworów? Ah, jak rozumiem, dotyczy to tylko
    osób, które zgodzą się stwierdzić, że złodziej naruszył ich prawa,
    publikując bezprawnie ich posty - no, powiedzmy że wezmę tylko swoje,
    wyjdzie hmm... 1000 utworów, heh.

    No ale sprawa jest tutaj trochę zagmatwana - jaka była by wykładnia? Czy
    wystarczy, że złodziej - kradnąc bazę danych - opublikował ją?

    Inaczej - autor postu wyraża zgodę na jego publikację na danym forum. Co się
    dzieje w momencie, gdy forum zostaje skradzione? Czy domyślna zgoda autora
    dotyczy też takiej sytuacji? W dalszym ciągu jest to to samo forum, zmienił
    się tylko admin. Więc z jednej strony, niby owa "zgoda na publikację na tym
    właśnie forum" jest w mocy, z drugiej - nie jest to forum tego samego
    administratora... heh, zagmatwane. Ktoś może to rozjaśnić? :)

    --
    www.vegie.pl