    From: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzie? forum
    Date: Tue, 17 Apr 2007 11:49:39 +0200

    tomek wilicki wrote:

    > za kradzież forum uważam, oczywiście, skopiowanie cudzych plików bazy
    > danych na swój serwer i podmienienie w nich wartości odpowiadających za
    > ustawienia konta administracyjnego (założycielskiego). Gwoli ścisłości,
    > złodziej wszedł w ich posiadanie za moją zgodą (był wiceadministratorem),
    > na podmianę zgody nie miał, ani faktycznej ani domyślnej.
    Nadal piszesz niezbyt jasno. Rozumiem,że masz forum np. pod adresem
    http://moje.forum.pl a gośc mający uprawnienia administratora skopiował
    pliki forum i bazy danych pod adres http://jegoadres.pl i tam robi ci
    konkurencyjne forum? Jeśli tak, to:
    1. Trudno będzie udowodnić kradzież, bo miał uprawnienia administratora,
    forum jest nie tyle własnością inelektualną administratora ile pewnym
    dorobkiem całej grupy użytkowników. Zaś same pliki forum zapewne są na
    licencji otwartej, więc o kradzieży mowy nie ma, może co najwyżej jakichś
    elementów graficznych twojego autorstwa i nazwy - jeśli ją zastrzegłeś.
    2. O tym gdzie będą dalej pisać użytkownicy, pod starym czy nowym adresem
    zadecyduje zapewne to, gdzie znajdą większy profesjonalizm.
    Natomiast jeśli ta kradzież polega na tym, że gość przejął prawa
    administratora tobie je odbierając, to sprawa jest prostsza. Jako
    właściciel domeny i wirtualnego serwera, zwracasz się do odpowiedniego
    administratora tegoż i odzyskujesz swoje pliki, przenosisz je na inny
    serwer, zmieniasz delegację domeny (oczywiście też zmeiniasz hasła w bazie)
    i już jest po problemie. Na przyszłośc musisz uważać komu dajesz
    uprawnienia.
    Natomiast w obu przypadkach nie liczyłbym na łatwo wygrany proces w sądzie.
    Sprawa jest bardzo trudna szczególnie ze względu na to co napisałem w
    punkcie 1.

    --
    Maciek
    Polska Grupa Freesco