    From: "Robert J." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korzystanie z czyjejs sieci wifi
    Date: Mon, 28 Jan 2008 18:55:11 +0100

    > Znaczy jakie glupoty? Ze wjescie komus do mieszkania jest dozwolone, jesli
    > ten ktos nie zamknal drzwi?

    Chyba trochę niedobry przykład.
    Mało który użytkownik kontroluje do jakiej sieci się podłączył (wiem z
    praktyki, mam ponad 500 klientów w sieci, ok. 25% używa routerów wifi).
    Uważasz, że user nie ma co robić tylko co chwilę patrzeć czy aby nie
    przełączył się do Zenka za ścianą? To interes Zenka jest taki, żeby ustawić
    zabezpieczenia i odmawiać dostępu innym klientom. Równie dobrze mógłbyś
    pozwać sąsiada za to, że ogląda na Twoim TV program, za który nie płaci. A
    ogląda go bo Ty nie zasłoniłeś okna :-). To nie to samo co wejście do
    czyjegoś mieszkania nawet przez otwarte drzwi. Ten przykład byłby dobry
    gdyby sąsiad wlazł Ci do domu i korzystał z Twojego komputera. A on podłącza
    się (celowo lub nie) do sieci, którą Ty utworzyłeś jako ogólnodostępną...
    I nie znajdziesz na to żadnego paragrafu.