  • Data: 2004-06-10 14:06:59
    Temat: Re: korepetycje legalnie
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ca9p5l$3ev$1@news.onet.pl...

    > w uzupełnieniu. Udzielanie korepetycji jest jedną z gałęzi działalności
    > gospodarczej umożliwiających rozliczanie się na podstawie tzw. karty
    > podatkowej. Tak wiec jeśli chcesz zminimalizować biurokrację to wybierz tę
    > formę opodatkowania. Z tym, że musisz rozważyć, bo nie zawsze będzie ona
    > korzystna, choć bez wątpienia zmniejsza do minimum kwitologię stosowaną.

    Podatki nie sa tu chyba zasadniczym problemem (karta jest najprostsza, kpir
    najbardziej oplacalna finansowo - zakladajac, ze wariant karty wybieramy
    uczciwie - sa tam przedzialy zwiazane z iloscia godzin w miesiacu).
    Rejestracja oficjalnej dzialalnosci spowoduje najprawdopodobniej powstanie
    obowiazku oplacania skladek zus. O ile w przypadku kiedy ktos rownolegle
    pracuje, i musialby doplacac tylko zdrowotne (z mozliwoscia potracenia
    wiekszej jego czesci z podatku dochodowego przy rozliczeniu rocznym) jest to
    jeszcze do pomyslenia, o tyle, w przypadku osoby nie posiadajacej innego
    tytulu do obowiazkowego ubezpieczenia spolecznego, rejestracja dzialalnosci
    powodujaca obowiazek oplacania pelnych skladek zus swiadczy tak-sobie o
    inteligencji korepetytora. Ja nie wiem czy bym chcial sie czegos uczyc u
    takiej osoby, ale oczywiscie podejscia moga tu byc rozne... Szczegolnie
    wsrod "teoretykow" tego zagadnienia.

    marekz