    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontynuacja ubezpieczenia OC
    Date: Mon, 2 Jul 2007 16:52:30 +0200

    W wiadomości news:f6b0bb$co$1@nemesis.news.tpi.pl koval
    <k...@U...pl> pisze:

    > W styczniu nabylem autko, ubezpieczone w PZU do czerwca, niestety nie
    > dalem rady w czerwcu zglosic sie do PZU (i tak nie uzywalem samochodu).
    > Dzis slysze, ze nie dosc ze musze za ten okres doplacic (poprzedni
    > wlasciciel mial znizki, ja jestem nowy) to jeszcze nie ma innej
    > mozliwosci, musze ubezpieczyc sie u nich bo nie zglosilem sie do nich w
    > ciagu 2 tygodni od czasu gdy ubezpieczenie minelo (poprzedni wlasciciel
    > dostal juz kwitki do zaplaty).
    > Czy tak jest rzeczywiscie ? O ile moge sie jeszcze zgodzic na doplate, to
> [...]
    Kupujący auto przejmuje obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne poprzedniego
    właściciela.
    Teraz ma następujace możliwości:
    - rozwiązać umowę w ciągu 30 dni, ale jeśli do upływu okresu ubezpieczenia
    pozostało mniej, to najpóźniej na 1 dzień przed upływem tego okresu (bo jak
    nie, to się automatycznie przedłuży);
    - wykorzystać do końca (uwaga na rekalkulację składki), wypowiedzieć na co
    najmniej 1 dzień przed upływem okresu ubezpieczenia i ubezpieczyć się gdzie
    indziej;
    - zostawić jak jest (tylko zadbać o rekalkulacje składki - zniżki);
    - odsprzedać, zezłomować auto zanim minie ubezpieczenie.

    --
    Jotte