  • Data: 2007-06-25 21:05:14
    Temat: Re: kontrolowanie biletów w środkach komunikacji publiczej
    Od: "Kuba " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Nie. Może jedynie uniemożliwić mu opuszczenie pojazdu. Tak samo jak np.
    > ochroniarz w hipermarkecie jak ma powody podejrzewać, że gość coś skubnął

    A możesz przytoczyć jakieś akty prawne/przepisy, żebym sobie pogrzebał, bo
    ciekawi mnie ten temat?
    A co do uniemożliwienia opuszczenia pozjadu - czyli co, ma zasłonić drzwi
    własnym ciałem, złapać za ramię? :) Słyszałem kiedyś, że jest taki przepis, że
    jeśli ktoś popełni przestępstwo (wykroczenie?) to można go zatrzymać na
    miejscu zdarzenia do przyjazdu policji, ale nie wiem ile w tym prawdy

    > Poza pojazdem kanar jest zwykłym obywatelem, nie ma żadnych praw innych niz
    > zwykły obywatel.

    Ostatnio byłem świadkiem jak kanary wychodziły z kolesiami, którzy nie mieli
    biletów, z tramwaju, żeby ich spokojnie spisać na przystanku. Czyli
    rozumiem,że w takim przypadku gapowicze mogli spokojnie odmaszerować? A gdyby
    akurat w pobliżu przejeżdżała policja to co? mają pecha?

    dzięki za odpowiedź i pozdrawiam:)