    From: Tomek <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Date: Thu, 21 Sep 2006 07:24:00 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie mam zielonego pojęcia. osobiście uważam, ze w tego typu sprawach
    > dowodem jest nie komputer, a zapisane w nim informacje. Konkluzją
    > takiego poglądu jest to, że powinno się zabezpieczać na trwałych
    > nośnikach zawartość dysku, a nie zabierać całe urządzenie. Ale znane mi
    > są odmienne poglądy w tym zakresie. no i nie bez znaczenia jest fakt, że
    > zabezpieczenie samych informacji niesie za sobą kłopoty o charakterze
    > technicznym.

    A czy takie podejście nie rodzi komplikacji dowodowych związanych z
    faktem, iż informacje zapisane na dysku twardym zabranego komputera
    mogły zostać zmienione przez nieupoważnioną osobę? W tym wypadku
    właściwie nie istnieje żadna możliwość udowodnienia integralności
    danych. No chyba że w momencie zabierania całego komputera robiona
    byłaby kopia zawartości dysku bądź chociaż obliczana suma kontrolna. Ale
    domyślam się, że nie jest to robione, bo inaczej nie byłoby potrzeby
    zabierania całego komputera.