  • Data: 2008-04-04 19:47:01
    Temat: Re: kontrola operacji na koncie bankowym przez US
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ft5vs1$db2$1@news.onet.pl s...@a...pl
    <s...@a...pl> pisze:

    > Tak. W przypadku jak dojdzie do tranzakcji
    Do czego???

    > zawierają umowy sprzedaży (nie kupna - takiej nie ma).
    Widocznie jestem zapóźniony. Wielokrotnie zawierałem umowy tytułowane "umowa
    kupna-sprzedaży" (pojazdy) i jakoś mi tego nie kwestionowano, ale się
    spierał nie będę, w końcu nazwa umowy nie jest istotna lecz jej treść.

    > Zazwyczaj w podanym przez Ciebie przykładzie
    > jest to *ustna* umowa. Jeśli umowa jest na kwotę powyżej 1000zł należy
    > się PCC (niezależnie czy to ustna, czy pisemna umowa). Zapewne jednak w
    > 99,999% przypadków nikt tego nie płaci. Szanse że US się dowie o
    > umowie, wyjaśni to i ukarze (zazwyczaj nabywcę) są nikłe.
    I bardzo dobrze.

    > Z tymi przelewami też może tak być, że nikt sie nie dowie. Co jednak
    > jeśli kobieta kupi za jakiś czas np. nieruchomość i US będzie chciało
    > przy okazji wyjaśniania pochodzenia pieniedzy obejżeć wyciągi. Może
    > zarzucić, że te wpłaty chłopaka to darowizny. OK, kobieta broni się, że
    > to nie jej pieniądze, że tylko dostawała kasę na opłacanie rachunków za
    > chłopaka.
    Ja bym się bronił, że zwrot długu, powetowanie jakiejś szkody, czy jakoś
    podobnie.

    > Co może US zrobić? Np. zarzucić prowadzenie usługi
    > pośrednictwa finansowego. Nie są rodziną, dwie obce wobec prawa osoby.
    > Tak, to naprawdę czarny scenariusz, ale teoretycznie możliwy.
    US różne figury wyczynia, czego byłem swego czasu obiektem i ku swej
    satyswakcji odniosłem zwycięstwo.

    --
    Jotte