  • Data: 2008-06-03 15:35:23
    Temat: Re: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 13:03
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g23nqa$mup$1@news.wp.pl>):

    > co racja to racja, ale tak z ciekawości przejrzałem nowy kodeks drogowy

    A co rozumiesz przez kodeks drogowy?

    > chyba ten przepis został usunięty?:O)

    Który? Ten:

    Art. 26. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim,
    z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w
    celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Zwróć uwagę, że p.2 nie wspomina o przejściu, więc w dowolnym miejscu.

    > a jak jest coś o omijaniu to nawet nie podano obowiązku zachowania
    > szczególnej ostrożności:O(
    >
    > co się z tym kodeksem porobiło?

    jakbyś powiedział z którym byłoby prościej :D

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com