  • Data: 2008-06-02 20:26:46
    Temat: Re: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:g21h2f$s1b$1@news.onet.pl...

    > Jak wygląda teraz procedura, tzn. czy policja dowiaduje się jakoś (ze
    > szpitala?) o moim stanie? Z tego, co piszecie, od tego zależy kara, jaką
    > kierujący jest zagrożony. Czy oni będą się kontaktowali ze mną, czy to ja
    > mam do nich dzwonić w sprawie ewentualnej sprawy (karnej?)? W jakiej roli
    > miałbym ewentualnie brać udział? Jako świadek?

    Skoro Policja była na miejscu, to po pewnym czasie dostaniesz wezwanie do
    biegłego sądowego. Ten po zapoznaniu się z dokumentacją medyczną i zbadaniu
    Cię ustali, czy obrażenia kwalifikują się do ścigania jako przestępstwo,
    czy jako wykroczenie. Wcześniej przeważnie policjant dzwoni lub w inny
    sposób się z Tobą kontaktuje, bo trzeba Cię przesłuchać.

    > I druga sprawa: jaka jest Wasza opinia na temat firm zajmujących się
    > odszkodowaniami? Warto zdawać się na ich usługi, czy dochodzić samemu
    > odszkodowań od PZU?

    Ja bym po prostu poszedł do jego ubezpieczyciela. No bo co może taka firma
    wyspecjalizowana zrobić z Ciebie? Wniosek wypisać?