  • Data: 2009-03-09 17:55:46
    Temat: Re: komu placic za odtwarzanie muzyki
    Od: leon <l...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-03-2009 o 16:20:04 .B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    napisał(a):

    > leon wyskrobał(a):
    >
    > Nie wydaje mi się, abyś miał rację. Akurat ostatnio przerabiałem temat
    > puszczania radia w kawiarni i też myślałem na początku, że skoro ktoś
    > już zapłacił za puszczanie w eter muzyki (stacja radiowa), to słuchacz
    > nie musi. Ano musi, o ile wykorzystuje radio w działalności gospodarczej
    > w celu zwiększenia zysku.

    "Sieć sklepów Julius Meinl może retransmitować program
    radiowy w swoich obiektach bez płacenia tantiem - stwierdził Sąd
    Apelacyjny w Krakowie (27.04.2004) . Sąd pierwszej instancji uznał, że
    radiowa
    muzyka wpływa na wzrost sprzedaży, i nakazał je płacić(...) Sąd zmienił ten
    wyrok, oddalając pozew STOART. Jego zdaniem związek nie przedstawił
    dowodów, że
    retransmisja programu radiowego zwiększa dochody sklepu. - Wyrok
    przyznający
    tantiemy musi się opierać na dowodach przedstawionych przez powoda."
    Sieć supermarketów Julius Mainl retransmitowała program radiowy, nie
    puszczała
    natomiast specjalnie przygotowanych składanek muzycznych, których celem
    miałoby
    być osiągnięcie jakiegoś efektu psychologicznego, a co za tym idzie
    zwiększenie
    sprzedaży. Dlatego Stoart przegrał sprawę w sądzie. Gdyby chodziło o
    muzykę z
    taśmy lub płyty wyrok mógłby wyglądać inaczej.

    leon