  • Data: 2005-08-10 19:59:46
    Temat: Re: komornik a mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:ddd67d$p87$2@opal.futuro.pl,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Tak, ale pisałaś o działaniach komornika 'z ramienia' spółdzielni.

    Bo takie też są.

    > Teraz wyobraźmy sobie, że ktoś ma jakiś tam dług oraz mieszkanie
    > lokatorskie. Powiedzmy, że wyrok zapadł, tytuł wykonawczy jest, kwota
    > to niewielki ułamek wartości lokalu. Wierzycielem nie jest dana
    > spółdzielnia.
    > Co się wtedy dzieje? Komornik sobie 'zabiera' część wkładu
    > mieszkaniowego i lokator potem znowu spółdzielni go spłaca?

    Wierzyciel może wystepować w stosunku do dłużnika, żeby zapłacił. Jesli
    dłużnik nie ma z czego i wierzyciel żąda egzekucji z tego wkładu, to
    komornik wystawia mieszkanie na licytację, pobiera swoje koszty, oddaje
    wierzycielowi co jego, a dłużnik dostaje resztę kasy, o ile reszta
    występuje. Przy czym teraz, od około roku nie można podobno eksmitować na
    bruk, jednak i takie przypadki się zdarzają, ostatni około 2 miesięcy temu w
    bardzo bliskiej mi okolicy.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Należy zawsze być zakochanym
    - to powód dla którego nigdy nie powinno się brać ślubu