  • Data: 2015-04-03 23:53:22
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Apr 2015, Piotr Kosewski wrote:

> [...]
    [...]
    > Tak. Muszą mieć powód: "uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu
    > zabronionego".
    > Przykład?
    > 1) 3 dni temu w okolicy ktoś wyrwał pewnej pani
    > torebkę z biżuterią. Policja chce sprawdzić, czy masz tę biżuterię
    > w plecaku.

    I owszem.
    Pic w tym, że taka akcja mi się zdarzyła (ładnych parę lat temu, zima,
    coś koło 21:30), ale policja właśnie od tego zaczęła - od wyjaśnienia
    że ktoś tam gwizdnął rower.
    Na cytat że "górski" po prawdzie dostali serię pytań :P (czy
    trekking to ich zdaniem "góral", czy złodziej będzie wyposażony
    w kamizelkę tudzież w strój pozwalający jechać przy -10 na śniegu
    i jeszcze coś w tym stylu :>)
    Dla wyjaśnienia - nie odpuścili, w odwecie jak już znalazłem
    dokumenty zakupu to wyrwałem dyżurnego ze spokoju, żądając
    ok 23:00 sporządzenia notatki :> (tak, podjechałem na komendę).

    > Masz prawo spytać o powód przeszukania, a Policja musi Ci go podać.
    > Zamiast się oburzać - doceń, że coś robią, a nie pierdzą w stołek
    > na komendzie.

    W przypadku który opisuje Titus, pytanie jest inne.
    Dlaczego nie sprawdzają "zmotoryzowanych"?

    Też na poważnie sugerujesz, że łatwiej jest COKOLWIEK wywieźć rowerem
    niż samochodem? (poza ukradzionym rowerem, co usprawiedliwia skądinąd
    "moją" akcję dlatego pretensji w realu i necie nie wyrażałem).

    "Coś robią" powiadasz?

    pzdr, Gotfryd