  • Data: 2015-04-04 08:41:01
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-04-04 02:27, re wrote:

    > No nie przekonasz. A prawda jest taka, że groźniejsi są pijani piesi, bo
    > rowerzyści zabijają kilkanaście osób postronnych rocznie (pijani i
    > trzeźwi do kupy),
    > ---
    > Pieszych jest więcej

    No i? Czego bardziej się obawiasz? Masz jakieś krwawe historie o
    pijanych rowerzystach? Spadająca w drewanianym kościele cegłówka jest z
    pewnością _potencjalnie_ groźniejsza od dajmy na to wypieprzenia się o
    krzywy chodnik, ale jakoś nikt się cegłówek w drewanianych kościołach
    nie obawia.

    Masz statystyki:

    Rowerzyści spowodowali 1786 wypadków w których zginęło 146 osób
    (uczestniczyli w 4736 - co oznacza, że w większości przypadków winni
    byli inni uczestnicy - czyli w przytłaczającej większości kierowcy z
    PJ). W wypadkach z udziałem rowerzystów zginęły 292 osoby w tym 286
    rowerzystów. Czyli 6!!! osób postronnych. Ponieważ jakieś połowa była
    spowodowana przez innych uczestników, więc wychodzi, że rowerzyści
    zabili 3 osoby postronne. Wszyscy pijani i trzeźwi razem.

    Nietrzeźwi rowerzyści spowodowali 212 wypadków (z 1786) niecałe 12
    procent w których zginęło 20 osób. Ze wcześniejszych danych wynika że
    ofiary inni niż rowerzyści to 2%. 2% z 20 to 0,4 zabitego rocznie - przy
    założeniu, że zawsze jest winny rowerzysta po piwku, ale ze
    wcześniejszych statystyk wynika, że tylko w ok 40% przypadków. Weźmy 75
    - wszak podobno są tacy groźni. 75% z 0,4 to 0,3 osoby rocznie.

    Wniosek - pijani prawdopodobni rowerzyści nie zabili w 2014 roku
    _żadnej_ osoby postronnej. Więc nie opowiadaj łaskawie jacy to oni są
    niebezpieczni, bo mijasz się z faktami.

    Z faktów wynika, ze pijani rowerzyści prawdopodobnie zabili w 2014 roku
    w Polsce, tyle samo osób, co spadające silniki lotnicze:P

    Przy okazji motocykliści zabili 31 osób postronnych, piesi 94.

    Buty też nie:P

    Shrek.