    From: telimena <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kojec dla psa przy płocie
    <d9ufe0$l9a$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9ugdv$s5i$1@news.onet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <da0cfk$hpd$1@news.onet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <da0lfa$jsj$1@inews.gazeta.pl> <da0np4$77b$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <da0nme$1ka$1@inews.gazeta.pl> <da0ok2$drl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <yZbxe.34$gD5.9@trndny06> <da3jrp$4di$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <M5dxe.7$Cm6.1@trndny02> <da3rmp$n89$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <vGexe.23$Hw5.19@trndny09> <da3vjl$g3g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Wrfxe.123$gD5.71@trndny06> <da4288$3ro$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Date: Fri, 01 Jul 2005 18:55:17 GMT

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    > Uzytkownik "telimena" <h...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Sugeruje, ze rodzice powinni sie zatroszczyc o bezpieczenstwo dziecka. Jako
    > matka i wlascicielka psa w jednym:-))

    Powinni. Co nie zwalnia wlasciciela od podjecia minimalnych krokow
    redukcji ryzyka wobec innych osob. I zrobieia tego we wlasnym zakresie.

    > Ale bachorom nie wolno wchodzic na poligon:-) A tu nie mowimy o sytuacji
    > kiedy pies biega luzem po cudzym terenie, a jest odgrodzony na posesji
    > swojego wlasciciela.

    Szkode mozna wyrzadzic bez wychodzenia za wlasny plot. Ryzykiem takiej
    szkody jest posiadanie nieadekwatnego do poziomu ryzyka plotu. Za konary
    drzewa tez odpowiada wlsciciel, mimo ze drzewo jest gleboko na posesji.

    > Z drugiej strony pokaz mi matke, ktora pozwoli dziecku
    > bawic sie granatem bo dziecko jest na placu zabaw, wiec jest w swoim
    > prawie:-)

    A kto mowi o pozwoleniu? Mowa jest o stworzeniu ryzyka dla innych osob
    swoim niedbalstwem. Nie ma znaczenia czy pozowlily czy nie. Ryzyka nie
    mozna stwarzac swiadomie.

    > Sugerujesz ogrodzenie pod pradem?:-)) Drut kolczasty? :-)) A jak dziecko sie
    > poparzy? skaleczy? Mur? A jak mu cegla spadnie na glowe? Odprysk muru
    > wpadnie do oka?

    A dlaczego nie odsunac kojca? A dlaczego nie uwiazac psa tak zeby do
    ryzykownego ploty nie mial dostepu. Koszta tych rzeczy sa
    niewspolmiernie niskie wobec kosztow leczenia lub pogrzebu.

    > Dzieci jak wiadomo, sa podstawowym skladnikiem diety owej zwierzyny.

    Nie ma znaczenia czy podstawowym. Wystarczy ze jakis powazny odsetek
    psow gryzie dzieci. I ze mozna to przewidziec.

    > Alez on go dopelnil.

    Nie dopelnil. Nie oddzielil psa od potencjalnej ofiary.

    > To, ze czyims zdaniem w sposob niewystarczajacy to
    > troszke za malo aby faceta posadzic w Alcatraz. Nie licza sie subiektywne
    > odczucia, tylko obiektywny fakt.

    Dokladnie. Dlatego nalezy przyjac wiedze ogolnie dostepna. Taka wiedza
    jest fakt ze psy maja tendencje do gryzienia dzieci. I sla ustalenia
    winy domniemywa sie wlasciciel te wiedze posiadal.

    > A tego nie wiemy:-)

    To ciekawe ile maksymalnie moze kosztowac przesuniecie kojca. Nawet
    kiedy zrobi to fachowa ekipa dzwigiem.

    > I przewidzial - pies jest za plotem

    za plotem jest. ale nie jest za ODPOWIEDNIM DO RYZYKA OGRODZENIEM.

    > i nie biega luzem. Pare lat temu byla
    > glosna sprawa kiedy pies zagryzl dzieciaka robiacego sobie skrot przez
    > posejse sasiada. Ani wlasciciel psa kary nie poniosl, ani psa nie uspiono bo
    > pies znajdowal sie na ogrodzonym terenie. O ile dobrze pamietam, psa
    > wlasciciele oddali komus z dalszej rodziny, zeby rodziców zmarlego dziecka
    > dodatkowo nie dreczyc. To wszystko.

    To jeszcze zalezy jak ten plot byl ogrodzony. I jak skorumpowany byl
    sedzia.

    Obowiazkiem wlasciciela jest tez przewidziec wejscie dziecka na swoj teren.

    > Jak jest podstawa prawna obowiazku posiadania licencji jasnowidza przez
    > wlascicieli psów?

    ROTFL

    To ze dzieci moga szczuc musi przewidziec jasnowidz?

    A to ze dziecko moze miec kota na reku i ten kot moze rozwscieczyc psa
    to tez trudno przewidziec??